Business Developer (B2B) - Digitala Tjänster
Digital Agency Nordic AB / Säljarjobb / Stockholm
2019-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Developer (B2B) - Digitala Tjänster" (publicerad 2023-04-13) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digital Agency Nordic AB i Stockholm Arbetsgivarbeskrivning Är du en orädd och driven säljare med ett genuint intresse för tekniska innovationer? Digital Agency Nordic söker just nu en Account Manager/Business Developer med placering i Stockholm. Digital Agency Nordic grundades sommaren 2017 och erbjuder nordiska företag intelligenta lösningar för nykundsbearbetning och websynlighet. Idag har företaget 30 anställda och kontor i Stockholm och Dhaka. I rollen som Account Manager/Business Developer utgör du en viktig nyckelroll i Digital Agency Nordics fortsatta tillväxtresa. Du har ett helhetsansvar för säljprocessen - från första kundkontakt till avslutad affär och uppföljning. Du arbetar främst med försäljning av digitala produkter som hjälper kundens websynlighet och konvertering. Det kommer att vara en del fokus på affärsutveckling och att testa nya metoder och arbetssätt. I dina arbetsuppgifter är ditt huvudsakliga fokus på: - Nykundsbearbetning för att bidra till ökad tillväxt inom affärsområdet försäljning. Bearbetning av befintlig kundstock för att vårda kundrelationer och fokusera på merförsäljning. - Kontinuerlig uppföljning av både nya och befintliga kunddialoger för att fånga upp eventuella affärsmöjligheter. Vi söker dig med minst 1 år erfarenhet av B2B-försäljning och kan självständigt leda hela säljprocesser. Tidigare erfarenhet från IoT eller webbyrå är meriterande. Vi ser gärna att du är tech-intresserad och har en grundläggande teknisk förståelse. För att lyckas i rollen krävs att du är: Affärsmässig med en stark vilja att leverera goda resultat och bidra till företagets tillväxt. En god människokännare med hög social kompetens - du är duktig på att inleda nya samarbeten, vårda befintliga relationer och att anpassa din säljstil till olika kundtyper. Driven och uthållig med en förmåga att hålla dig strukturerad under hela säljprocessen. Street smart - du prioriterar rätt för att fånga upp de affärer som har potential till att bli lönsamma. Du erbjuds en spännande roll med mycket ansvar i ett bolag med stark tillväxt. Du får möjlighet att vara med och utveckla ett nytt affärsområde på en stor marknad med b.la. populära Nespresso som kund. I takt med att bolaget växer kommer du att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter där du på sikt får ta ett större ledaransvar för området försäljning. På Digital Agency Nordic blir du dessutom en del av ett drivet och kompetent team med höga ambitioner och mål. Digital Agency Nordic grundades sommaren 2017 med målsättningen att hjälpa nordiska bolag med nykundsbearbetning och websynlighet. Företaget har idag ca 30 anställd och kontor i Stockholm och Dhaka.
Publiceringsdatum2019-05-24Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-23
FöretagDigital Agency Nordic AB
KontorsadressOxenstiernsgatan 15A
Jobbnummer 4821040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.