Business Controller till StrongPoint AB i Mölndal

Vega HR AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

För vår uppdragsgivare StrongPoint AB söker vi en kund- och affärsorienterad Business Controller som har bred erfarenhet av att utveckla och stödja olika typer av verksamhetprocesser. På StrongPoint AB ska du medverka till att skapa lönsamhet inom StrongPoint AB:s kund- och serviceerbjudanden samt utveckla och effektivisera bakomliggande verksamhets- och kommunikationsprocesser och dess stödsystem.

Du kommer till en attraktiv arbetsgivare och ett globalt tillväxtföretag. Tjänsten är tillsvidare och kan tillträdas i februari/mars. Du kommer ingå i ledningsgruppen och arbeta direkt underställd vd. Tjänsten innebär en del resdagar och du är stationerad på Strongpoint AB:s huvudkontor i Mölndal.

Huvudsakliga ansvarsområden som Business Controller:

Som Business Controller är du direkt underställd vd i Sverige och du ingår i företagets ledningsgrupp. Ditt övergripande uppdrag är att framtidssäkra verksamheten och kunderbjudandet genom att förankra och driva igenom innovativa idéer samt utveckla och effektivisera bakomliggande verksamhets- och kommunikationsprocesser och dess stödsystem. Du kommer samarbeta i projekt med företagets redovisningschef samt med olika avdelningar och verka för att skapa ökad kundtillfredsställelse och lönsamhet. Vi söker en person som har ett stort IT-intresse och som ser möjligheter genom att digitalisera affärs- och verksamhetsprocesser samt bidra till att utveckla företagets Business Intelligence (BI)-funktioner och de analysverktyg som behövs.

Bland dina ansvarsområden kan nämnas:

Arbetamedbudgetering ochprognostisering av försäljning och lager.
• Analyser och uppföljning av löpandekostnader och intäkter.
• Arbetamedanalyser av verksamheten och rapportering avnyckeltalochmånadsutfall till ledningsgruppen och de olika avdelningarna.
• Medverka och driva projekt för att utveckla, digitalisera och effektivisera rutiner och processer inom försäljning, lager, support samt administration.
• Medverka till att utveckla och effektivisera företagets systemstöd såsom Jeeves, Evatic, Super Office och BI (Business Intelligence).
• Omvärldsbevakning och Ad-hoc-analyser (lönsamhet, produktkalkyler, lager och avskrivningar)
• Bistå med support, kontroll, analys ochrapportering avnyckeltal till avdelningarna.
• Stödjande eller drivande i avtalsförhandlingar och ha ett nära samarbetemedavdelningsansvarigainom företaget.
• Kravställa och bistå i utvecklingen av nya BI-funktioner och lösningar.
• Bistå med att utveckla kunskapen och förståelsen om BI inom organisationen.
• Bistå med ekonomisk och finansiell kontroll av koncernens verksamhet vid stora investeringar och expansion.

Dina egenskaper:

Vi söker dig som är driven, självständig och förändringsbenägen. Du har ett stort kund- och affärsintresse och ser processerna utifrån ett kundperspektiv. Du tycker om att ta ansvar genom att ena stunden agera som kravställare och i nästa vara prestigelöst bollplank till dina chefer och arbetskollegor. Allt för att påverka i positiv riktning. Du är innovativ och analytiskt som person och förstår värdet av att följa med i utvecklingen även om du i din roll måste vara strukturerad och duktig på att leverera resultat. Som arbetskamrat är du coachande och lyhörd och kan prestigelöst jobba i team. Med andra ord är du en positiv och serviceinriktad kollega som kan kommunicera väl på alla nivåer och du arbetar alltid med öppen dörr.

Dina kunskaper och erfarenheter:

Du har en akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande, med relevant inriktning. Du har hunnit med att arbeta i liknande positioner med affärsutveckling i några år, gärna inom motsvarande B2B-branscher som innehåller ett stort serviceinnehåll. Meriterande är om du har erfarenhet av Business Intelligence-projekt och digitalisering av affärsprocesser. Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Om StrongPoint:

StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer. Det gör man genom att leverera integrerade och innovativa lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, råd och stöd för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse.

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoints ASA är börsnoterat i Norge och totalt är man ca 570 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bl a i Mölndal, Kista och Grums. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se och www.strongpoint.com

Varaktighet, arbetstid
Vad kan StrongPoint erbjuda dig? Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde i maj 2017.

Publiceringsdatum
2016-12-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-18
Ange följande referens när du ansöker: Business Controller
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
3231450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: