Business Controller till Röda Korsets nationella avdelning
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Tycker du om att arbeta i en konsultativ roll i ett högt tempo? Är du pedagogisk och har en förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt mot många deadlines? Då kanske rollen som Business Controller på Röda Korset är rätt för dig. Rollen innebär att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och de behov som finns både inom organisationen men också mot viktiga bidragsgivare. Du kommer själv driva utveckling och processer kopplade till styrning och uppföljning av projekt samt skapa struktur och leverera enligt uppsatta tidslinjer.
Publiceringsdatum2019-06-12Dina arbetsuppgifterI rollen ansvarar du för uppföljning, analys, rapportering och att hålla i processer för den specifika avdelningen. Rollen innebär även att tillsammans med cheferna inom den nationella avdelningen driva viktiga frågor som finansiering och uppföljning mot bidragsgivare samt kontinuerlig effektivisering av verksamheten.
Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av nio projektcontrollers, fem business controllers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål. Operativt kommer du att arbeta nära avdelningschef för nationella avdelningen, controllerchef samt övriga controllers.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
Beslutsstöd
* Du levererar beslutsstöd på strategisk nivå och deltar i ledningsteamet. Vid behov levererar du även självständiga analyser och riskbedömningar för de verksamheter och processer som du stödjer.
* Du är övergripande stöd i planerings- och uppföljningsprocesser inom avdelningen samt prioritering i budget- och prognosprocesser inom avdelningens verksamhet.
Grant management
* Du svarar för övergripande finansiell analys, finansiering och är delaktig i resursmobiliseringsarbetet samt håller ihop revisionsprocess med projektcontroller
* Du säkerställer struktur för redovisning, rutiner, processer och metod för arbetet inom avdelningen
Compliance
* Du ansvarar för att avdelningen styr mot uppsatta mål och interna riktlinjer samt externa lagar och regler. Du ansvarar för intern rapportering och driver metod- och processutveckling, både inom avdelningen och tvärorganisatoriskt.
* Du arbetar förebyggande för att undvika korruptionsfall på central och lokal nivå.
Vem är du?
Du har en civilekonomexamen eller motsvarande och minst 8 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med planering och uppföljning samt utveckling av processer och strukturer. Du har mycket goda färdigheter i Officepaketet och god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du en driven person med stark analytisk förmåga. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med olika människor. Har du dessutom erfarenhet från att driva förändringsarbete och /eller processutveckling är det meriterande.
Du erbjuds
Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070-751 93 43 alt.
marie.kallstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om verksamheten
Svenska Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi har beredskap för att agera i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda korset/Röda halvmånen finns idag representerade i 192 länder. Genom våra nationella föreningar finns vi på plats före, under och efter i katastrof och konflikt. När en katastrof sker bidrar vi med pengar och/eller personal.
I Sverige bedriver Svenska Röda Korset ett omfattande arbete och har bland annat sju behandlingscenter för krigs- och tortyrskadade, vårdförmedlingar för papperslösa och asylsökande samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Källström
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4835564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.