Business Controller till Gekås Ullared

Gekås Ullared AB / Controllerjobb / Falkenberg
2025-02-24


Visa alla controllerjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gekås Ullared AB i Falkenberg

Om tjänsten Tjänsten som Business Controller hos oss innebär en affärsnära roll där du kommer att vara ett aktivt bollplank mot alla våra affärsområden. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla Gekås Ullared och som trivs i en händelserik roll med stor exponering internt.
Tillsammans med ekonomichef kommer du att leda arbetet med koncernens veckovisa, månadsvisa och tertialvisa rapporteringar för Gekås Ullareds olika bolag och affärsområden. Du bistår organisationen och företagsledningen med analyser och beslutsunderlag för att stötta vår fortsatta expansion.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Löpande analysera den finansiella utvecklingen på alla nivåer, från avdelningar till helt affärsområde
Identifiera risker och möjligheter som påverkar både tillväxt och lönsamhet
Stötta och ha ansvar för finansiell och operativ rapportering
Leda och utveckla koncernens finansiella prognos- och budgetarbete
Kontinuerligt arbeta för att automatisera och effektivisera processer och system
Bidra i hållbarhetsrapportering
Ad-hoc analyser
Utbilda organisationen i relevanta ekonomiska och finansiella områden
Kontaktyta mot IT-avdelningen vad gäller datalager och rapporter
Systemägare för Business Intelligence (Power BI) och Mercur (Prognos-, budget- och analysverktyg)


Publiceringsdatum
2025-02-24

Kvalifikationer
Du har en universitetsexamen inom ekonomi/företagsekonomi och ett par års erfarenhet av liknande arbete
Erfarenhet och kunskap av att driva ekonomifrågor och förstå finansiella processer
Förmåga att snabbt förstå och kunna förklara komplexa samband
Meriterande om du har erfarenhet från Power BI och av att bygga rapporter i Power BI, samt kunskaper i Excel
Meriterande om du har erfarenhet av Mercur för budget- och prognosarbete

För att trivas i rollen ser vi gärna att du har ett stort intresse och förståelse för affärer, affärsprocesser och uppföljning. Du tycker om att arbeta självständigt, har en god analytisk förmåga, är strukturerad, tydlig och har ett högt engagemang i det du gör. Givet de omfattande kontaktytorna rollen innebär, så är en välutvecklad kommunikativ förmåga viktig för att lyckas i rollen.
Vad erbjuder vi? På Gekås Ullared erbjuder vi en utvecklande och utmanande arbetsmiljö där dina insatser uppmärksammas. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda förmåner så som personalrabatt, aktivitetscenter, friskvårdsbidrag och stora möjligheter till personlig och professionell utveckling inom företaget. Läs mer om våra förmåner.
Övrigt I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester. Inför en eventuell anställning kommer vi att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Uppgifterna kommer inte att dokumenteras eller sparas.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tills vidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Sista dag att ansöka är 2025-03-23
Kontaktpersoner: Peter Olsson Ekonomichef peter.ol@gekas.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gekås Ullared AB (org.nr 556399-0877), https://www.gekas.se/

Arbetsplats
Gekås Ullared

Kontakt
Annie
annie.s@gekas.se

Jobbnummer
9184283

Prenumerera på jobb från Gekås Ullared AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gekås Ullared AB: