Business Controller

Älvsborgshamnen och Byggteknik / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsborgshamnen och Byggteknik i Göteborg

Gothenburg Roro Terminal är en av de största hamnterminalerna i Sverige och ligger i Göteborgs hamn, vid mynningen av Göta Älv. Fartyg från sju destinationer anlöper hamnen regelbundet med 21 anlöp per vecka.
Gothenburg Roro Terminal, en roro-hubb som specialiserat sig på bil- och rorohantering, är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan med ca 300 anställda.

Sedan maj 2012 ägs terminalen av DFDS och C. RO Port. Gothenburg Roro Terminal investerar nu för att bli en ännu bättre terminal. Med ökad fokus på service och konkurrenskraft är målet att bli en internationell toppklass roroterminal. För att nå detta, genomgår bolaget nu en omfattande förändringsprocess.

Vi söker nu en Business Controller med erfarenhet utav
Customer Sales and Operation

Till vårt Finance Team om sju personer söker vi nu en Customer Sales and Operation Business Controller
med placering i Göteborg. Tjänsten är bred i sin omfattning och du arbetar såväl med Customer Sales- och
Operationskalkyler som verksamhetsnära uppföljning av desamma. Du rapporterar till CFO i ledningsgruppen.

Publiceringsdatum
2014-05-16

Dina arbetsuppgifter
• Upprätta lönsamhetskalkyler genom för- och efterkalkyler
• Identifiera och bidra till ökat fokus på effektiviseringar och kostnadsmedvetenhet
• Utvärdera produktions- och investeringskalkyler samt följa upp desamma
• Upprätta beslutsunderlag till ledningsgruppen
• Driva och medverka i ad-hoc projekt inom ekonomi
• Budget- och prognosarbete
• Månadsbokslut
• Rapportering, analysering och uppföljning av verksamheten

Vi söker dig som:
• Är civilekonom eller motsvarande med minst 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet från operativ/producerande verksamhet
• Har gedigen kunskap från produkt- och investeringskalkylering samt lönsamhetskalkylering
• Är van att arbeta med redovisningsrelaterade frågor samt strategiska ekonomistyrningsfrågor
• Har vana att sammanställa presentationsmaterial
• Har erfarenhet av att ha en drivande roll vid förändringsarbete
• Har erfarenhet från lagerhanteringssystem och lageroptimering
• Är en analytisk och prestigelös lagspelare med välutvecklad kommunikativ förmåga
• Är en avancerad användare av Excel, gärna med intresse för IT-system, filkopplingar, skapande av rapporter
• Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift då engelska är vårt koncernspråk

Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utmanande jobb i ett spännande bolag som är mitt inne i en omfattande förändringsprocess. Är du en kunnig business controller, med intresse för vilja till förändring och som inte är rädd för att arbeta med verksamhetsnära frågor, är detta tjänsten för dig.

Vi arbetar i Visma samt Hogia lön och Time key varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Intresserad? Skicka din ansökan med personligt brev jämte CV till hrsweden@dfds.com senast den 1 juni. Urval sker löpande.

Frågor om tjänsten? Kontakta CFO Christina Forslund tel 031-650646.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: hrsweden@dfds.com

Kontakt
Christina Forslund, CFO 031-650646

Företag
Älvsborgshamnen och Byggteknik

Adress
Älvsborgshamnen och Byggteknik
Box 2156
40313 Göteborg

Kontorsadress
Indiska Oceanen 11 Port 4
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-650800

Jobbnummer
1877048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsborgshamnen och Byggteknik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsborgshamnen och Byggteknik: