Business Administrator
BSH Home Appliances AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BSH Home Appliances AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje,
Nykvarn eller i
hela Sverige Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater!
BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group.
Våra produkter gör livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på över 8 miljarder euro. Med intelligent teknik, utmärkt design och produkter som är enkla att använda inspirerar vi kunder över hela världen. Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.
Vi söker nu en Business Administrator till vår nordiska serviceorganisation i Solna.
Business Administrator - vikariat
Vi erbjuder
Vi söker dig som vill arbeta med att effektivisera vår nordiska serviceverksamhet som sysselsätter ca 200 personer i de nordiska länderna. Serviceverksamheten är uppdelad i följande affärsområden: reparation av vitvaror samt reservdelsförsäljning och hantering av B-varuprodukter.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter består bland annat av:
• Löpande ta fram och analysera statistik som ska stödja verksamheten och verksamhetens strategiska beslut.
• Hantera vissa uppgifter inom controlling
• Administrera bilar, bensinkort samt arbetskläder för vår serviceverksamhet.
• Uppdatera information i våra system (ex adresser, priser mm)
• Definiera och utveckla processer och utföra förbättringsåtgärder
• Koordinera kundundersökningar och genomföra marknadsanalyser.
• Nordisk ansvarig för serviceverksamhetens olika datasystem
• Projektarbete med andra avdelningar
• Kontaktperson för de nordiska länderna gentemot huvudkontoret i Tyskland.
• Vissa resor inom Norden (Sverige, Danmark, Norge och Finland) kan komma att ingå i jobbet.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med start under våren 2013.
Du erbjuder
Du är som lägst gymnasieutbildad och har några års erfarenhet (minst 2-3 år) av liknande arbete, gärna från en serviceorganisation. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du erfarenhet av SAP eller Access är det en fördel. Därutöver har du goda kunskaper i engelska. Du är analytisk, processorienterad, strukturerad och har lätt för att samarbeta.
Publiceringsdatum2013-03-14Så ansöker duVi ber att få din an ansökan på engelska och svenska till
jobb@bshg.com . Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 april 2013.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Michael Tilke 08-734 67 29 eller Anna Gruvnäs (HR) 08-734 69 09.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Business Administrator
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bshg.comFöretagBSH Home Appliances AB
AdressBSH Home Appliances AB
Box 503
16929 SOLNA
KontorsadressLandsvägen 32
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-734 12 00
Faxnummer: 08-7341229
E-postadress:
jobb@bshg.com Jobbnummer 1494428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.