Breakfast Manager
Clarion Hotel & Congress Malmö Live / Servitörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla servitörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel & Congress Malmö Live i Malmö Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.
Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.
Mitt i Malmö slår vi den i den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats - Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga. .
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Breakfast Manager"
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Breakfast Manager (BRM) rapporterar till Banquet Manager (BM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, servis bankett, lobby bar.
• Extern catering
I tjänsten ingår:
• BRM vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetar aktivt med målstyrning och prognoser - intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Arbettet omfattar kvällsansvar
• Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av Ass.B M själv skall planeras i samråd med BM
• Ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med BM.
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• Ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• Ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• Arbetar tillsammans med BM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Leda och fördela arbetet "front-of-house" inom F&B på hotellet.
• Tillse att månatlig inventering genomförs i tid och rapporteras till FBM.
• Kassahantering ( separat instruktion skall signeras av all personal )
• Kontakt med leverantörer av möblering, hyra av möbler mm.
• Ser till att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
• Ansvarar för att all dryck till avdelningen finns i lager.
• Tillse att hotellets POS-system blir upplagt med rätt struktur, innehåll och priser
• Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma delegerade BM.
Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden november/december/januari. Tillträde är under första kvartalet 2015. Den 17-18 november 2014 arrangerar Clarion Hotel & Congress Malmö Live södra Sveriges första Talangjakt - läs mer på
www.malmolive.se och
www.jobsatclarionhotels.com där samtliga lediga tjänster kommer att publiceras.
Är du intresserad av flera tjänster för Clarion Hotel & Congress Malmö Live så räcker det ändå med att söka denna tjänst. Du kommer under processen få möjlighet att anmäla ditt intresse för flera olika positioner.
Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!
Publiceringsdatum2014-10-02Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMiri Sumiq
FöretagClarion Hotel & Congress Malmö Live
AdressClarion Hotel & Congress Malmö Live
Anna Lindsplats
21119 Malmö
KontorsadressAnna Lindsplats
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2017849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.