Bollebygds kommun söker Lönespecialist

Bollebygds kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Bollebygd
2022-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bollebygds kommun söker Lönespecialist" (publicerad 2023-09-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bollebygds kommun, HR-avdelningen i Bollebygd

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

Vi söker nu en lönespecialist till HR-avdelningen i Bollebygds kommun. På HR avdelningen arbetar 3 personer med lön och systemförvaltning. Vi administrerar tillsammans cirka 1000 löner varje månad. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill arbeta engagerat med lönehantering i tjänsten som lönespecialist. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av en väletablerad organisation, där du med din erfarenhet och kompetens bidrar till organisationens framgång.



Publiceringsdatum
2022-06-14

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist hos oss får du ett omväxlande arbete med möjligheter till yrkesmässig utveckling. Du arbetar brett med lönehantering, användarsupport, utbildning och information i vårt personal- och lönesystem Visma Personec P. Du arbetar på ett konsultativt sätt för att stödja chefer och administratörer samt i viss mån medarbetare i alla frågor som rör lön. Vi arbetar efter ledorden Rätt lön i rätt tid.

I ditt uppdrag som lönespecialist kommer du också att ansvara för LAS -hanteringen i kommunen vilket innebär arbete i WinLas med systemunderhåll, administration och viss utveckling. I den rollen har du mycket kontakt med chefer och medarbetare.

Du kommer också att få ansvara för personalstatistiken och personaluppföljningen via PS utdata. Det innebär att ta ut personalstatistik, utveckla rapporter samt underhåll i systemet så att statistik som tas ut är kvalitetssäkrad.

I arbetsuppgifterna ingår också löpande administration vilket bland annat innefattar:

• förberedande arbete inför lönekörning
• schemahantering och inregistrering av uppgifter
• utfärda olika typer av intyg och ta fram och lämna ut uppgifter till myndigheter såsom Försäkringskassan, Kronofogden och Skatteverket.
• Administration av personalbilshantering och Västtrafikkort
• Genomför olika kontroller och bevakningar samt deltar i arbetsgruppens förbättrings- och kvalitetsarbete.



Kvalifikationer
Rollen som lönespecialist hos oss är mångfacetterad och vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom lön- och personaladministration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi använder HR systemet Visma Personec P och vi ser gärna att du är en erfaren användare i systemet. Du har erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet och är väl förtrogen med våra kollektivavtal. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt med ett gott sinne för service och kvalité.

Tjänsten som lönespecialist förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt och god pedagogisk och kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Genom ditt professionella förhållningssätt och bemötande, din lyhördhet för organisationens behov och goda kompetens inom området skapar du förtroendefulla relationer och har ett gott samarbete med kollegor, organisationens chefer, administratörer och medarbetare. Du har också ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Du är en van användare av Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system.

Vi erbjuder möjlighet till distansarbete hemifrån del av tid. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och kommer att kalla till intervju under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bollebygds kommun, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22/83".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bollebygds kommun (org.nr 212000-2973)

Arbetsplats
Bollebygds kommun, HR-avdelningen

Kontakt
HR-chef
Ulrika Borg
0734-64 70 04

Jobbnummer
6740727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bollebygds kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bollebygds kommun, HR-avdelningen: