Boendesekreterare

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 58 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-09-09

Arbetsuppgifter
Boendesekreterarnas huvuduppgift är myndighetsutövning enligt SoL.

Uppdraget är att handlägga kommunala kontrakt, referens- och träningsboenden, ansvar för jourlägenheter, deltagande i vårdplanering, hembesök, konsultation och medhandläggning i boendeärenden. Uppföljning av inkommande meddelanden om hyresskulder och störningar ingår även.

Delat ansvar för dagansvar (jour) med socialsekreterarna i Vuxenenheten och eget ansvar för bedömning/beslut av akuta boendeansökningar.

Kontakt/samverkan med fastighetskontoret, hyresvärdar, kronofogdemyndighet, störningsjour samt vräkningsförebyggande arbete ingår i arbetsuppgifterna. Vi har en nära samverkan med boendestödjare i det vräkningsförebyggande arbetet.

Som boendesekreterare arbetar man även med statistik, rapporter och tjänsteutlåtande.

Som boendesekreterare ingår du i Vuxenenheten som består av sammanlagt tre boendesekreterare, sex socialsekreterare, tre behandlingsassistenter, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef.

Vuxenenhetens målgrupp är vuxna över 20 år, med en missbruks- och beroendeproblematik, våld i nära relationer och/eller annan social problematik. Enheten har dessutom huvudansvar för boendefrågor.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomutbildning och erfarenhet av myndighetsutövning inom det aktuella lagstiftningsområdet. Det är meriterande med kunskaper om hyreslagstiftning. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du bör ha erfarenhet av datasystemet Treserva. Erfarenhet av att arbeta med vuxna missbrukare och psykiskt funktionshindrade är meriterande.

Du förutsätts kunna arbeta självständigt samt ha en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Som person ska du vara strukturerad, flexibel och ha lätt att samarbeta med andra. Kännedom om stadsdelens boendestruktur och problematik är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2014-12-01 eller enligt överenskommelse. Vikariat på 6 mån med möjlighet till förlängning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-23
Ange följande referens när du ansöker: A418195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Lidfedt, Enhetsschef 031-3657443

Facklig kontakt
Pia Lagnevall, Vision 0736-657554
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031-368 57 53

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
1990776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: