Boendesamordnare till omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2025-09-05


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre.

Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället.

Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter.

Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun.

När vi gör varandra bättre gör vi Sandvikens kommun bättre!

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten kommer att vara placerad inom Administrativt stöd och dina närmaste kollegor blir inom gruppen för förvaltningens gemensamma administration.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner, bland annat dessa:

• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2025-09-05

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och strukturerad boendesamordnare som vill vara med och bidra till en kvalitetssäker och effektiv samordning av placeringar inom vård- och omsorgsboenden.

I rollen arbetar du både operativt och strategiskt med att planera, fördela och administrera boendeplaceringar inom förvaltningens särskilda boenden, växelvårdsplatser, korttidsplatser samt LSS-boenden. Du ansvarar för att placeringar sker på ett rättssäkert, likvärdigt och effektivt sätt utifrån individens behov och gällande lagstiftning.

Arbetet innebär nära samarbete med biståndshandläggare, LSS-handläggare och enhetschefer inom förvaltningen samt kräver samverkan med interna och externa aktörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• God kunskap om relevant lagstiftning inom socialtjänsten och LSS.
• Erfarenhet från arbete inom myndighetsutövning och/eller verksamhet som chef eller i annan ledande roll är meriterande.
• God förståelse för äldre och funktionsnedsattas behov.
• God datorvana och förmåga att arbeta i olika digitala system.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
• B-körkort är ett krav.

Personliga kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du är:
• Självständig, ansvarsfull och har god förmåga att prioritera i en komplex vardag.
• Strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt med god förmåga att ta egna initiativ.
• Tydlig och trygg i din kommunikation, både muntligt och skriftligt.
• Flexibel och lösningsorienterad, med god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och förstå komplexa situationer.
• Positiv, engagerad och ambitiös, med en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till verksamhetens utveckling.

Vill du vara en del av ett viktigt samhällsuppdrag där du gör skillnad varje dag? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "91-25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef
Maria Lindkvist
026-24 18 01

Jobbnummer
9494777

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: