Bliwa Livförsäkring söker CX & UX Lead

Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt i Stockholm

Bliwa skiljer sig från många andra försäkringsbolag. Vi är specialiserade på personförsäkringar - vi betalar ut pengar vid olyckor, sjukdom, arbetslöshet och dödsfall. Vi jobbar alltså inte med saker, utan med människor. Och det präglar oss som företag. Vi vill skapa försäkringar som gör skillnad - som bidrar till ett varmare och tryggare samhälle.

För att vara det stöd våra kunder förtjänar behöver vi nyfikna, ansvarstagande och målmedvetna medarbetare. Talanger som kan hjälpa oss att tänka nytt och utmana vårt "så här har vi alltid gjort". Samtidigt präglas allt vi gör av samarbete, så för att fungera hos oss behöver du vara en schysst kollega.

Tillväxt och utveckling ställer nya krav på oss som organisation. Men vi är måna om att bevara det mindre företagets anda, med chefer som är närvarande och lyhörda för olika behov och dagar präglade av värme och omtanke. När arbetsdagen är slut ska du ha ork och lust att leva ditt liv.

Drivs du av att skapa kundupplevelser som gör skillnad? Vill du inspirera och vägleda kollegor till koncept som skapar värde för både kund och verksamhet? Då kan du vara den vi söker. Vi söker just nu en CX & UX Lead för vår digitala utveckling.

Affärsområde Utveckling & Erbjudande ansvarar för strategisk och operativ utveckling av Bliwas erbjudande av både service och försäkringsprodukter. Affärsområdet består av tre enheter: Produkterbjudande, Serviceerbjudande & Kundupplevelse samt Bliwas IT-enhet. Till enheten Serviceerbjudande & Kundupplevelse söker vi nu en CX & UX Lead.

Publiceringsdatum
2020-12-11

Dina arbetsuppgifter
Enheten Serviceerbjudande & Kundupplevelse ansvarar för utveckling av alla tjänster och processer som rör att bli eller vara kund hos Bliwa. Enheten ansvarar för Bliwas webbplats och alla digitala tjänster för företag, organisationer och privatpersoner. Fokus ligger på de digitala kanalerna och att skapa en konkurrenskraftig kundupplevelse. Enheten har ansvar för design och användarupplevelse på webbplatsen och i våra digitala tjänster. Baserat på kunddrivna utvecklingsmetoder och i samarbete med övriga avdelningar på Bliwa tar enheten fram utvecklingsplaner för ny och förbättrad service och säkerställer effektiv realisering av dessa i nära samarbete med IT-enheten. Enheten ansvarar även för att säkerställa ett effektivt och användarvänligt stöd till kundservice och skadereglering.

Som CX & UX Lead har du huvudansvar för designprocessen och tar fram designprinciper och design guidelines för kundupplevelsen. Du etablerar gemensamma arbetsmetoder enligt service design/design thinking och du tar fram best practice för exempelvis verktyg och metoder för användartester. Du jobbar själv aktivt i utvecklingsinitiativ med koncept- och interaktionsdesign, men har även en stöttande roll vid kvalitetssäkring av all UX-design på webbplatsen och i digitala tjänster. Under det kommande året kommer vi förstärka de interna resurserna inom UX/AD/microcopy och ditt arbete innebär dagliga kontakter med dessa kollegor såväl som ett nära samarbete med kollegor på andra avdelningar.

Kvalifikationer
• har relevant högskoleexamen och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har flera års erfarenhet av konceptdesign, interaktionsdesign och utveckling av tjänster i digitala kanaler
• har erfarenhet av kunddriven tjänstedesign
• har erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta
• har mycket god erfarenhet av verktyg för att visualisera och dokumentera koncept- och interaktionsdesign
• har mycket god erfarenhet av att initiera och genomföra kundintervjuer och användningstester med slutanvändare
• är van att arbeta agilt i nära samarbete med IT
• är van att leda möten, inspirera och presentera lösningar och koncept

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet från finansbranschen
• utbildning inom service design, digitala medier, interaktionsdesign, UX och/eller kognitionsvetenskap
• utvecklat digitala tjänster både B2B och B2C

Du som person

Du är genuint intresserad av att skapa kundupplevelser som gör skillnad och som skapar både affärs- och verksamhetsnytta. Du har ett brinnande intresse av utvecklingen inom digitala kanaler och följer trender inom UX och service design. Du trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Du är analytiskt lagd och har kreativ höjd och tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.

Ansökan

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Gunilla Dyrhage. Vid frågor om ansökan och rekryteringsprocessen kontakta HR-Generalist Mimmi Malmaci på mimmi.malmaci@bliwa.se

Sista ansökningsdag är 2020-12-31. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt (org.nr 502006-6329)

Arbetsplats
Bliwa Livförsäkring

Jobbnummer
5484395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bliwa Livförsäkring, ömsesidigt: