Bitr verksamhetschef/enhetschef

Ljusdals kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Ånge, Ockelbo eller i hela Sverige

Vill du bli ledare i en socialtjänst där vi gör stora satsningar för att bli en attraktiv arbetsgivare? Här ges du chansen!
Individ- och familjeomsorgen i Ljusdal är organiserad med fokus på barns och vuxnas behov av skydd och stöd och samtidigt säkerställa ett nära chefskap som skydd för medarbetarnas arbetsmiljö. Ingen chef ansvarar för mer än 14 medarbetare. Flera administratörer har de senaste åren anställts för att avlasta enhetschefer och socialsekreterare.

Uppdraget innebär att
- ersätta individ- och familjeomsorgens verksamhetschef vid frånvaro och
- vara enhetschef för individ- och familjeomsorgens enhet för administration och ensamkommande barn. Det är två olika arbetsgrupper. I arbetsgruppen ensamkommande ingår en specialistsocionom och tre socialsekreterare. I arbetsgruppen administration ingår nio administratörer. Administratörernas uppdrag är att ge service till IFOs enhetschefer och socialsekreterare/handläggare och samtidigt vara en del av IFOs interna kontroll avseende ekonomi och kvalitet. Av denna anledning är administratörernas enhetschef även biträdande verksamhetschef.
Ersätta verksamhetschef vid frånvaro. Enhetschef enligt funktionsbeskrivning. Självständigt ansvara för att ta fram underlag inför beslut i nämnd. Leda uppdrag och bedriva utvecklingsarbete inom verksamheten. Bidra i planering och uppföljning. Samverka med andra avdelningar och enheter inom förvaltningen och kommunen. Omvärldsbevaka och genomföra omvärldsanalys. Arbeta med riktlinjer och rutiner inom socialförvaltningen. Arbeta med kravspecifikation vid upphandlingar. Avtal och avtals- och uppdragsuppföljningar. I vissa fall representera förvaltningen i länsövergripande projekt.

Erfarenhet av personalledning, arbetsmiljö och budgetarbete. Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk organisation med dess beslutsprocesser.

Högskoleutbildning med inriktning mot socialtjänstområdet, juridisk, samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med utrednings-, projekt- samt förvaltningsarbete. Kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och socialtjänst är meriterande.

Vi förutsätter att du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har vana av att arbeta i administrativa system. För att passa i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du är självständig i ditt arbete samtidigt som du har god samarbetsförmåga och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag för verksamhetens bästa.

Vi ger möjlighet till distansarbete och satsar på vidareutbildning utifrån vår kompetensplan. Efter att ha jobbat hos oss i några år kan du räkna med en längre utbildning på magisternivå. Vi har bl a friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar samt ett generöst flextidsavtal. Extern handledning är en självklarhet för socialsekreterare och enhetschefer liksom en god arbetsmiljö. Provtjänstgöring kan tillämpas.
Tillsvidareanställning, tillträde 180101.
Heltid.
Chatarina Plomér, Verksamhetschef , 0651-180 94, 070-257 38 62.
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.
2017-10-23

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde 180101.

Publiceringsdatum
2017-10-09

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chatarina Plomér chatarina.plomer@ljusdal.se 0651-180 94

Företag
Ljusdals kommun

Adress
Ljusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal

Kontorsadress
Norra Järnvägsgatan 21

Jobbnummer
3739631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusdals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusdals kommun: