Biståndshandläggare
Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2014-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2015-03-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd och vårt uppdrag är att ge viss kommunal service till Centrums 55 000 invånare. Vår verksamhet är indelad i tre verksamhetsområden:
Förskola, skola och bibliotek.
Individ- och familjeomsorg samt insatser för personer med funktionshinder.
Äldreomsorg och hemsjukvård.
"Ett bra liv för alla människor i Centrum" är vår vision. Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra verksamheter. I detta arbete utgår vi från våra brukare och invånare men även från dem som besöker vår stadsdel. Förvaltningens totala budget omsluter cirka 1,5 miljarder kronor.
Vi är drygt 2 000 anställda och i vår förvaltning satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare. I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
Publiceringsdatum2014-05-13ArbetsuppgifterArbetet innebär att utifrån en helhetsbedömning utreda ansökningar om företrädesvis hemtjänst och särskilt boende för personer över 65 år. I den aktuella tjänsten ingår att vara mottagare av ärenden kommande från IFO/FH vilket innebär personer med funktionsnedsättningar, såväl fysiska som psykiska. Det medför även att arbeta med nätverk och samarbete över organisatoriska gränser.
Arbetet innebär ett nära samarbete med sektorns olika verksamheter, såsom exempelvis personal inom äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorgen, hälso- och sjukvårdsenheten samt andra berörda samarbetspartners inom primärvård och SU.
KvalifikationerYrket som biståndshandläggare innebär många möten med olika människor, vilket ställer krav på social förmåga. Då du skall utreda och bedöma insatser krävs att du är lyhörd för de äldres och de funktionshindrades behov.
Vi söker dig som:
• Har förmåga att skapa förtroende, är tydlig och lyhörd
• Har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Har högskoleexamen från Sociala Omsorgsprogrammet eller Socionomprogrammet
• Har god kunskap om funktionshinder, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och gällande lagstiftning inom SoL och LSS
• Är flexibel och har förmågan att ställa om i mötet med personer med olika funktionsnedsättningar
• Har god datavana, tidgare erfarenhet av arbete i Treserva är meriterande Erfarenhet och kunskap av arbete med personer med funktionsnedsättningar, demens samt psykisk ohälsa är ett krav. Det är också ett krav att du har kunskap om LSS-lagstiftningen och erfarenhet av samarbete med IFO/FH.
Arbetstider och omfattningHeltid. 40,00/40,00 Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-09-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-01
Ange följande referens när du ansöker: A206743
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Eriksson, Enhetschef 031-3657820
FöretagGöteborgs stad, SDF Centrum
AdressGöteborgs stad, SDF Centrum
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 1871968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.