Biståndhandläggare

Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Vi söker två handläggare för längre tids vikariat.

Flens Kommun
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning.

Tjänsterna som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning.

Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL- handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.

Publiceringsdatum
2016-01-25

Dina arbetsuppgifter
Du har god förmåga till både samarbete och självständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvar för Din uppgift och ser rättsäkerheten som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ förmåga. Du är positiv och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i Ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning.

Vi på utredningsenheten ser fram emot Din ansökan snarast eftersom anställning kan ske under rekryteringstiden.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har socionomexamen eller sociala omsorgsprogrammet. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt SOL och/eller LSS. Körkort är ett krav.

Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och av arbete riktat mot målgrupperna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Märk ansökan med: Biståndshandläggare.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Monica Cedergren, Enhetschef 0157430345 monica.cedergren@flen.se

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2633034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: