Bid Manager till Tunstall

Experis Sverige / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Malmö, Staffanstorp, Lund, Landskrona, Eslöv eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Tunstall är ett världsledande företag inom IT, teknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i ett 30-tal länder med över 2,5 miljoner brukare över hela världen. I Norden har Tunstall nyligen förstärkt sin ställning genom förvärvet av STT Condigi. Tunstall Nordic har nu en omsättning på ca 500 MSEK, sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i Sverige, Danmark, Finland med export till ett flertal europeiska länder. Läs mer på www.tunstallnordic.com.

Publiceringsdatum
2013-03-18

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Bid Manager (BM) innebär att man arbetar med dagliga rutiner och följer processer som är satta i Tunstalls Anbudsprocess samt i Bid process där man fokuserar på att ta fram anbudsunderlag till säljavdelningen. Rollen är självgående med mycket interaktivitet med olika avdelningar inom Tunstall. Du kommer att arbeta med tidsatta upphandlingar och är den som driver processen mot säljarna. I rollen ingår även mycket kontakt med kommunerna vilket kräver stor smidighet och en tydlig affärsmässighet.

Dagliga arbetsuppgifter:
• Bevakning av inkommande upphandlingar i olika kanaler som kommunerna använder sig av.
• Bifoga anbud till ansvarig säljare, kalla till analysmöten, analysera upphandlingsunderlag och däri ha god kunskap om företagets produkter.
• Skriva anbudsunderlag, kalla till återkommande möten under processens gång.
• Kontakt med kommunernas upphandlingsansvariga.
• Kontakt med juristbyrå (vid överklagningar/överprövningar).
• Arbeta med och ansvarar för överprövningar i förvaltningsrätten, med juristernas hjälp.
• Ha god förmåga att sammanställa tydliga och kortfattade underlag ur stora textmassor.
• Arbetar en hel del med kalkyler, kunna förstå kalkyler som används inom sälj för att möta kundens skall-krav.
• Läsa avtalstexter.
• Ansvarar för förlängningar av befintliga avtal, fördelningskalkyler och slutsiffror som skall levereras varje månad till ledningen.
• Vara ett supportstöd till säljorganisationen.

Tjänsten är ett vikariat på ca 18 månader med goda möjligheter till förlängning och du kommer vara placerad på det nordiska huvudkontoret i Malmö.
Tillträde snarast.

Vem är du?
Vi ser helst att du tidigare arbetat med offentliga upphandlingar och kan förfarandet, kanske från annan servicetjänst mot kommunen och att du har erfarenhet från att läsa juridiska texter. Din bakgrund kan vara säljassistent, Bid Manager, koordinator i en säljorganisation, projektledare - en roll där du har drivit saker själv. Du vet vad det innebär att tillhöra en säljorganisation och van vid en supporterande roll. Då du författar anbudstexter som är mycket tekniska men som skall förstås av kommunerna behöver du en ha en mycket god förmåga att sammanställa texter med bra svenska och innehåll.

I denna roll fungerar du som spindeln i nätet vilket ställer krav på att du besitter följande egenskaper: självgående, driven, flexibel, integritet och stresstålig samt är en mycket duktig koordinator. Vi tror också att du är en relationsskapande person som är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.

Kontaktperson för detta jobb
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Pierre Bellin på telefonnummer 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Bellin

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1496824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: