Beslutsam Supply Chain Manager till Saab!

Skill / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Tycker du om kontakt med människor och brinner du för förbättringsarbete? Då kan du vara vår nästa lagspelare! Nu söker vi en kommunikativ Supply Chain Manager till Saab i Linköping!

Om företaget
Saab Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Området Supply Chain Management ansvarar för upphandling, logistikutveckling samt leverantörsstyrning.Vi på Supplier Mangement behöver nu utöka vår grupp med ytterligare Supply Chain Managers. Som SCM hos oss får du möjlighet att jobba både självständigt och i team med spännande arbetsuppgifter och viktiga kontaktytor i ett av Sveriges största industriprojekt.

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som SCM kommer bestå av:
• Mäta, utvärdera och kommunicera leverantörernas leveransprestanda.
• Aktivt delta i Leverantörsteamen för berörda leverantörer
• Etablera och förankra (internt & externt) handlingsplaner för att säkerställa leverantörens möjlighet att leverera enligt kontrakt.
• Upprätta begäran av korrigerande åtgärder samt planera och genomföra leverantörsmöten för att kommunicera Saabs förväntningar på korrigerande åtgärder så att leveranser kan ske enligt kontrakt.
• Vara leverantörernas inkanal gällande förfrågningar och begäran av att få leverera utanför specifikation och som kräver koncession.
• Aktivit delta i funktionens arbete med att utveckla arbetssätt och samverkan med närliggande funktioner.
• Jobba med problemlösning både i teori och praktik
Då akuta behov kan uppstå eller begränsad respons erhålls från leverantörerna kommer du som SCM vistas hos leverantören för att säkerställa våra intressen och progress av nödvändiga åtgärder.


Din profil
För rollen som SCM söker vi dig som har erfarenhet av arbete inom logistik (inköp och/eller produktion) och tillverkande produktion samt har arbetat med att driva förbättringsarbete och har en förmåga att kommunicera, dokumentera och rapportera status och progress. Du skall ha goda kunskaper i svenska och engelska och det är meriterande om du talar ytterligare ett språk. Det är också bra om du har erfarenhet av arbete i affärssystemet IFS/ERP och även arbetat med verksamhetsutveckling och/eller projektledning.
För att trivas i rollen är det viktigt att du har uthållighet att driva förbättringsprojekt och att du drivs och motiveras av lösa problem kortsiktigt och långsiktigt. Då du i ditt jobb har många kontaktytor både internt och externt har du en god förmåga att samarbeta med andra funktioner och skapa relationer.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start snarast. Uppdraget sträcker sig 12 månader med god chans till förlängning eller övertagande från Saab. Arbetstiderna är under dagtid.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Glöm inte att uppdatera dina uppgifter samt motivera varför just du är lämplig.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lotta Widercrantz, mail: lotta.widercrantz@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-03-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: 4225
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Widercrantz

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4693887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: