Bemanningsplanerare

Kristinehamns kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, HR-avdelningen i Kristinehamn

Vill du arbeta både med service och analys? Är du en person med tidigare erfarenhet av schemaläggning inom vården och gillar utmaningar där det ställs krav på lite finurlighet och mod? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Bemanningscentrum i Kristinehamns kommun har funnits sedan 2007men i sin nuvarande form sedan september 2019. Vi består i dag av åtta medarbetare uppdelade inom olika områden och projekt. I dagsläget jobbar vi med runt 700 schemarader och hanterar ca 42000 vikarier. Under de senaste åren har vi växt och fler och fler ser nyttan av en expertfunktion kring schemaläggning och vikariehantering.

De verksamheter inom kommunen som i dagsläget valt att lägga sina tjänster hos oss är: stöd, vård och omsorg, samtliga kommunala förskolor och fritidshem, kosten, insamlingen samt renhållningen.

Stöd, vård och omsorgsförvaltningen är ett av de största verksamhetsområdena och här skapar vi samtliga scheman, samt bokar dagligen in timvikarier utefter inkomna beställningar från de olika verksamheterna.

Då Stöd, vård och omsorgsförvaltningen har växt så har också efterfrågan på våra tjänster ökat. Verksamheterna står redan nu inför nya utmaningar gällande det arbetstidsavtal som gäller fullt ut från första oktober 2023 och vi på Bemanningscentrum behöver rusta oss för att möta de nya utmaningarna. Vi söker därför 3 nya kollegor för att förstärka vårt team.

Tjänsterna består av:
• Tillsvidare (1 tjänst)
• Visstid/projekt till och med sista december 2023, med möjlighet till förlängning (2
tjänster)

Vi har en spännande resa framför oss och kommer under hösten få fler och nya möjligheter genom vårt schemaläggningssystem Time Care, både vad gäller schemaläggningen och vikariedelen. Vi håller på med en digital satsning i hela Kristinehamns kommun vilket märks även hos oss.

Publiceringsdatum
2023-06-15

Arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare så kommer du vara den som i samverkan med chefer inom Stöd, vård och omsorg, planerar och lägger deras scheman. Det kan även bli aktuellt att boka in vikarier på de beställningar som kommer in, samt hantera de resursturer som ska bokas upp. Men huvuduppdraget kommer vara att göra scheman utifrån verksamheternas behov, arbetstidslagstiftningar mm.
Vi kommer under hösten arbeta med att ta fram olika förslag på scheman tillsammans med verksamheterna, för att på så sätt kunna jämföra olika alternativ utifrån de förutsättningar och arbetstidsregler som finns.

Du kommer därmed ha mycket kontakt och samverkan med både samordnare och chefer.
Du kommer jobba i systemen Time Care Pool, Time Care Planering samt multiaccess.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i Time Care Pool, Time Care Planering eller annat schemaläggningssystem samt har erfarenhet av schemaläggningen inom vård och omsorg.

Du ska ha kunskaper om planering och schemaläggning och gärna tidigare arbetat som samordnare/planerare/gruppansvarig inom vård och omsorg eller med andra liknade administrativa arbetsuppgifter:

• Du behöver vara analytisk, lyhörd och lösningsfokuserad
• Gärna ha kännedom om arbetstidsavtal
• Ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
• Ha vana att prata i telefon.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C145595".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, HR-avdelningen

Kontakt
Rekryterings- och bemanningschef
Louise Lidman
louise.lidman@kristinehamn.se
0550-85849

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Kristinehamns kommun, HR-avdelningen
Senaste upphandlingen: Hyresavtal för Kristinehamns kommun

Jobbnummer
7885872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, HR-avdelningen: