Bemanningskoordinator

Kontorsfixarna Syd AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Syd AB i Malmö, Burlöv, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2012-10-12

Om tjänsten
För omgående anställning söker vi nu en serviceinriktad och flexibel kollega till vårt målmedvetna och engagerade team i Malmö.

Om företaget
Kontorsfixarna grundades 1986 och är idag ett av de äldsta företagen i bemannings- och rekryteringsbranschen. Vår storlek med drygt 500 anställda runt om i landet och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall gör oss väl rustade att på ett flexibelt sätt möta våra kunders behov. Vi kan agera snabbare än jättarna på marknaden och erbjuda en bredare kompetens än de mindre aktörerna.

Vi uppfyller alla de krav som ställs på ett auktoriserat bemanningsföretag och arbetar i enlighet med de kollektivavtal som tecknats med Unionen och LO.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som bemanningskoordinator blir att boka ut resurskonsulter till våra kundföretag. I din roll ansvarar du för att samtliga inkommande bokningar från kundföretagen tillsätts med rätt personal och i rätt tid. Ett viktigt ansvarsområde är att sköta kontakten med våra värdefulla resurskonsulter och våra viktiga kundkontakter.

I arbetet ingår även en hel del personaladministration och viss tjänstgöring i reception på en del av våra kundföretag. Du kommer även att och ha en betydande roll som kontorsansvarig samt agera projektledare vid våra konsult- och kundevent. Viss jour ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och effektiv med en förmåga att fatta självständiga beslut. Att arbeta som bemanningskoordinator på ett bemannings- och rekryteringsföretag ställer krav på en orubblig flexibilitet, initiativförmåga, stresstålighet samt förmåga att hantera ett stort antal uppdrag och kontakter. För att trivas med arbetet behöver du tycka om att befinna dig i händelsernas centrum och vara den som organiserar och hittar lösningar.

Då vi arbetar i en människonära och dynamisk verksamhet, är det viktigt att du har ett genuint intresse för människor och att du med lätthet kan identifiera styrkor och möjligheter både i olika situationer och hos människor.

Du är en utpräglad organisatör, är lättsam, förtroendeingivande och har lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift.

Med din erfarenhet har du finslipat din serviceattityd och har en god vana av att arbeta mot deadlines. Vi tror att du har minst fem års arbetslivserfarenhet inom service och personalarbete. Tidigare erfarenhet som receptionist är meriterande.

Du har minst gymnasieutbildning, med fördel personalutbildning på högskolenivå och körkort. Du har god datorvana och hanterar Officepaketet med lätthet. Tidigare erfarenhet av att arbeta i Intelliplan är meriterande.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande möjlighet, där du kommer att bli en viktig resurs i ett väletablerat företag med stort engagemang!

Vid frågor kring tjänsten, är du välkommen att kontakta tf Regionchef
Caroline Lund Pettersson, tfn 040-12 02 00.

Övrig information
Tillträde: Snarast
Typ av anställning - heltid eller deltid: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.
Lön - fast/timlön: Fast lön

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 929
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Lund Pettersson

Företag
Kontorsfixarna Syd AB

Adress
Kontorsfixarna Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Jobbnummer
1363901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Syd AB: