Bemanningsassistent/Lönekonsult

Olofströms kommun / Administratörsjobb / Olofström
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Olofström, Bromölla, Karlshamn, Sölvesborg, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olofströms kommun i Olofström

Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.

I Olofström jobbar vi efter visionen:

Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.

Olofströms kommun kommer under sommaren/hösten starta upp en bemanningsenhet och till den söker vi ytterligare en medarbetare. Enheten tillhör HR-avdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Bemanningsenheten kommer att i första hand arbeta med täcka kommunens behov av vikarier vid korttidsfrånvaro bland undersköterskor, boendestödjare, förskollärare och barnskötare. Men arbetet kommer också innebära rekrytering och introduktion av vikarierna.

Publiceringsdatum
2016-06-01

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta 50 % som bemanningsassistent och 50 % som lönekonsult.

På bemanningsenheten finns ytterligare en bemanningsassistent samt en bemanningsansvarig som har det övergripande ansvaret för att bygga upp de rutiner, kontakter och system som behövs för att få igång en fungerande verksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som bemanningsassistent blir att ta emot personalbeställningar och sedan boka in vikarier i Olofström kommuns verksamheter. Du ansvarar för att prioritera behoven utifrån ett helhetsperspektiv samt att disponera personal på ett kostnadseffektivt sätt samtidigt som du ser till medarbetarnas intressen. Du är delaktig i rekryteringen av timavlönade där du bland annat tar referenser på sökande och håller informationsmöten för nyanställda. När de sedan har börjat arbeta ansvarar du för att följa upp hur de fungerar och trivs ute i verksamheterna.
Du och dina kollegor arbetar självständigt med rekryteringen och vikariebesättningen som kommer att ske genom vårt personalsystem Heroma.

Som lönekonsult kommer du att arbeta ihop med fem andra kolleger där du självständigt arbetar med PA-systemet Heroma och tillsammans med dina kollegor kommer du att utveckla våra metoder och arbetssätt när det gäller lönearbetet. Arbetet består av löneadministrativa uppgifter såsom registrering av anställningar samt kontroll, bearbetning och registrering av löneunderlag. Det innebär också att ge support kring lönefrågor till chefer i hela organisationen. Vi arbetar i team med våra arbetsuppgifter och stort fokus ligger på samarbete, service samt kunskap så att medarbetarna i Olofströms kommun får rätt lön vid rätt tillfälle.

Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning med lämplig inriktning samt ett par års erfarenhet av löneadministration och gärna arbetat med bemanning. Vidare behöver du ha en förståelse för de avtal och regler som gäller inom en kommunal verksamhet.

Arbetet ställer stora krav på ditt logistiska tänkande och sinne för problemlösning. Då vi använder oss av it-stödet Heroma i det dagliga arbetet är det även ett krav att du har goda datorkunskaper och att du har lätt för att lära dig nya system.
Det är ett självständigt arbete där det är viktigt att du känner dig trygg i att fatta egna beslut samtidigt som det är viktigt att du är samarbetsvillig och strävar efter vad som blir bäst för helheten.

Du kommer att ha daglig kontakt med både chefer och medarbetare så det är viktigt att du har lätt för att knyta nya kontakter och att du ser din roll som en servicefunktion.
Du präglas av ett lösningsfokuserat förhållningssätt och har lätt för att vara flexibel i tanken.
Arbetet kommer inledningsvis att utföras måndag till fredag, men varierande arbetstider och arbete under helger kan komma att införas om verksamheten så kräver.

Det är meriterande med kunskaper i personalsystemet Heroma och vi fäster stort vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform/Varaktighet
Tjänsten är en projektanställning fram till och med 2017-12-31, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Avsikten är att bemanningsenheten permanentas om projektet blir framgångsrikt.

Ersättning
Enligt avtal.

Upplysningar
Tf chef för HR-avdelningen, Karl Andrae 0454-931 97

Facklig kontakt
Vision, Mariell Rannebjer, tel 0454-93041 eller mariell.rannebjer@olofstrom.se

Sista ansökningsdag
2016-06-08. Då vi tillämpar löpande rekrytering - skicka in din ansökan snarast.

Övriga upplysningar
Arbetsgivaren, Olofströms kommun, tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.

Så ansöker du
Arbetsgivaren tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/ledigajobb . Bifoga personligt brev och CV.

Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 100% Projektanställning under 2 år

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-08
Sök via Olofströms kommuns hemsida: Lediga jobb
Ange följande referens när du ansöker: 404:2016:12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Gullberg, Personalhandläggare malin.gullberg@olofstrom.se
Karl Andrae, Chef 0454-93197 karl.andrae@olofstrom.se

Facklig kontakt
Mariell Rannebjer, Facklig representant 0454-930 00 mariell.rannebjer@olofstrom.se

Företag
Olofströms kommun

Adress
Olofströms kommun
Östra Storgatan 5
29324 OFM

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2882594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olofströms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olofströms kommun: