Bemanningsassistent
Vård- och omsorgsförvaltningen, Heby kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Heby,
Sala,
Östhammar,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vård- och omsorgsförvaltningen, Heby kommun i Heby Heby kommun är en småskalig kommun med bra läge i den expanderande Mälardalsregionen. Här finns bra boendemiljöer, ett rikt föreningsliv, vacker natur och chans till en rad olika fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser. Som ett led i kommunens utvecklingsarbete satsar vi på våra ledare, och alla kommunens chefer utbildas inom utvecklande ledarskap, UL.
Vår vision är Heby kommun - en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet
Till vår bemanningsenhet inom vård- och omsorgsförvaltningen söker vi nu en engagerad bemanningsassistent. Vi är en utvecklingsenhet där det hela tiden händer nya saker. Är du en person som vill vara med och utveckla olika arbetssätt och processer? Är du en driven person som ser till att saker händer? Är du en person med logiskt tänkande och gillar att "ha många bollar i luften"? Då kan det vara just dig vi söker! Bemanningsenheten inryms i fräscha, nya lokaler centralt i Heby. Till Heby finns det goda pendlingsmöjligheter med kollektivtrafik.
Publiceringsdatum2018-12-14ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna består till stor del av vakanstillsättning utifrån de olika enheternas behov. Vakanstillsättningen sker via direktbokningar i systemet BeSched, sms-förfrågningar eller telefonförfrågningar. Övrigt förekommande arbetsuppgifter är inventering av timvikarier, rekrytering av timvikarier samt sommarplanering. Bemanningsenheten har även ett ansvar att tillse att LAS efterföljs
BAKGRUND
För att trivas i rollen tror vi att du är en flexibel person som gillar nya utmaningar. Periodvis är det hög vakanstillströmning vilket innebär många snabba beslut och ställer höga krav på stresstålighet. Du bör vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, samt ha ett intresse av att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Du har ett bra bemötande samt god telefonvana. Att du är ansvarstagande och bidrar till ett gott samarbete ser vi som en självklarhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med bemanningsfrågor samt dokumenterad utbildning inom personal/löneadministration. Du behärskar svenska språket i tal och skrift då det i ditt dagliga arbete ingår att kommunicera med våra kunder både muntligt och skriftligt.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom personal-/löneadministration utbildning är ett krav.
Meriterande är om du har erfarenhet från arbete i tidrapporteringssystemet BeSched.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
VI ERBJUDER DIG
Ett meningsfullt arbete där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
Ett roligt arbete med stort inflytande.
Tillsvidareanställning 100%.
Provanställning 6 månader kan komma att tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2019-01-08.
Individuell lönesättning tillämpas.
UPPLYSNINGAR LÄMNAS AV
Therese Frank, Enhetschef, 0292 71956
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post:
information@heby.seHeby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-08
FöretagVård- och omsorgsförvaltningen, Heby kommun
KontorsadressStorgatan 2
Jobbnummer 4511555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.