Bemanningsadministratör/löneadministratör

Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Är du redo för nya utmaningar och vill vara med forma vår verksamhet? Socialförvaltningen är i uppbyggnadsfasen av en Bemanningsenhet med uppdrag att vara en stödfunktion åt förvaltningens basverksamhet.


Publiceringsdatum
2021-03-03

Arbetsuppgifter
Vi söker en ny kollega för en kombinerad tjänst både inriktad på bemanning och lön. Som bemanningsadministratör kommer du jobba med att serva våra verksamheter med rekrytering och bemanning av korttidsvikarier, på sikt kommer även semesterplanering och schemaplanering vara en del av verksamheten. Du kommer arbeta i planerings- och schemasystemet Time Care. Som löneadministratör arbetar du med att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet Personec P utifrån underlag från chefer. Du kommer skriva anställningsavtal, arbetsgivarintyg, bevaka avtal, schemaläggning m.m.

Vi söker nu en person som vill vara med och forma och utveckla verksamheten. Du som söker måste vara medveten om att verksamheten är under uppbyggnad och att vi arbetar tillsammans med att bygga upp rutiner och arbetssätt, vilket kan upplevas som utmanande.

Bemanningsenheten kommer att vara öppen alla dagar i veckan. Du och dina kollegor kommer att få lägga era scheman själva utefter de bemanningskrav som finns.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning
• För tjänsten krävs att du har goda datakunskaper
• Erfarenhet av att jobba inom verksamhetsområdena och således förståelse för vad de behöver.
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• B-körkort

Vi söker personer med erfarenhet från vård och omsorg eller funktionsstöds verksamhet då vi tror att det är en fördel om man vet hur verksamheten fungerar för att kunna ge ett sånt bra stöd som möjligt till verksamheten. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i något av våra system Personec P eller Time Care. Du behöver även ha lätt att samarbeta och tycka om att planera och lösa problem. Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill också att du är mån om att göra ett gott jobb och att du är serviceinriktad då du kommer att vara en stödfunktion till socialförvaltningens basverksamhet.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A 2021/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Jobbnummer
5606152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen: