Bemanning- och adminstratöransvarig
Sundbybergs kommun / Storhushållsföreståndarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö eller i
hela Sverige Bemannings-och administrationsansvarig till måltidsservice i Sundbybergs Stad
Du gillar struktur. Och är full av idéer. Gillar att arbeta med människor. Precis som vi.
Måltidsservice expanderar och vi behöver utöka teamet med en bemannings- och administrationsansvarig. Måltidsservice har det övergripande ansvaret för att planera, laga, transportera och servera mat till kommunens förskolor, skolor, gymnasium, LSS, hemtjänst, träffpunkter, äldreboenden och stadshusets café. Vår verksamhet omfattar 37 enheter med både tillagningskök och mottagningskök med egen personal. Vi är 32 kockar och 35 ekonomibiträden och ett tiotal timanställda. Varje dag serverar vi cirka 6800 portioner mat. Vi har påbörjat vår utvecklingsresa för att servera mer klimatsmarta måltider. Grunden har lagts genom att strategiskt upphandla livsmedel med hållbarhet i fokus som sedan fått genomsyra vår menyplanering.
Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten, det gör arbetet extra roligt att arbeta i Sundbyberg.
Som bemannings- och administratöransvarig hos oss ansvarar du för den dagliga bemanningen i våra kök. Du börjar din arbetsdag med att planera bemanningen vid frånvaro och till din hjälp har du vår personalpool med kockar och biträden som står beredda att bemanna ett kök vid ordinarie kock eller biträdes frånvaro. Vi har också ett antal timanställda som kan arbeta vid behov. Du planerar bemanningen vid semestrar, kortare eller längre tids sjukfrånvaro eller föräldraledighet. Andra uppgifter som ingår i bemanningen är att bevilja semester, planera aktiviteter på planeringsdagar för våra medarbetare, registrera frånvaro/åtgång i arbete i vårt bemanningssystem, planera bemanningen av köken under semestertider m.fl. arbetsuppgifter. Du ansvarar för schemaläggningen och har en nära dialog med områdeschefer. Ni har kontunerliga uppföljningsmöten för att säkerställa att alla är införstådda i planeringen. Du blir "spindeln i nätet" för vår bemanning.
Du kommer också arbeta med administrativa uppgifter
Vi arbetar efter olika teman på våra APT och planeringen av dessa kommer att göras av dig. Du skriver protokoll på våra interna och externa möten med uppdragsgivare, kunder och leverantörer. Du kommer att vara med i planering, utförande och genomförande som görs i World, Excel och Power presentationer vid interna och externa möten.
Vi vill att du har kompetens att förbereda och genomföra "onboarding" för nyanställda. Möten med personalpoolen och timanställda tillsammans med områdeschef kommer att ske kontinuerligt. Du kommer också ansvara för statistik i vissa av våra program som vi använder till presentationer och uppföljning av mål och uppdrag. Planering av komptenshöjande insatser och studiebesök, inbjudan till gästföreläsare och utbildare görs av dig tillsammans med ledningsgruppen. Vi vill att du har kompetens att genomföra vissa interna utbildningar och du stöttar i arbetet att skapa interna kursmoduler. Delaktighet i vår strategiska planering av kommande års utbildningar är en viktig uppgift som du är delaktig i. Det tillkommer flera administrativa arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i Måltidsservice ledningsgrupp och du kommer att ha ett nära samarbete med områdeschefer, verksamhetsutvecklare och måltidschef. Din tjänst kommer att vara central för hela Måltidsservice.
Vi vill att du har
En god kommunikativ förmåga och är lösningsorienterad. Du behöver ha en relevant utbildning eller erfarenhet i bemanning- och administrationsuppgifter för att klara dina uppgifter. Det är en fördel om du har erfarenhet att arbeta i restaurangbranschen eller i storhushåll och det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som arbetsledare eller chef inom storhushåll/restaurang. Vi vill att du har utbildning inom högskola eller universitet och det är en fördel om du har en ekonomiutbildning. Dataerfarenhet krävs då den mesta sker digitalt och du ska kunna kommunicera väl på svenska både i tal och skrift. Önskvärt om du är utbildad i livsmedelshygien och egenkontroll.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med många härliga arbetskollegor. Utbildningar inom storhushåll och administration sker kontinuerligt vilket bidrar till utveckling för dig som person.
Arbetstid är helgfria vardagar 6.30 - 15.00 med 30 minuters lunchrast.
Sista ansökningsdag är 19 december 2021. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-12-06ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Kontakt Anette Appelgren, Måltidschef
anette.appelgren@sundbyberg.se 08-706 6887 Jobbnummer 6171553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.