Backoffice medarbetare till settlement på mindre bank

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
2019-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Backoffice medarbetare till settlement på mindre bank" (publicerad 2019-02-04) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du nyligen tagit examen och är intresserad av värdepapper? Kanske har du till och med arbetat på bank under din studietid? Då är detta din nästa utmaning hos vår kund som är en mindre bank i centrala Stockholm!

I detta långsiktiga behov söker vår kund en ny medarbetare till deras grupp Clearing & Settlement. Gruppen du kommer tillhöra består av fyra personer men du ingår i en större avdelning om totalt 10 personer. I rollen som backofficemedarbetare kommer du arbeta med settlement av olika affärer. Banken tillhandahåller svenska och utländska aktier samt fonder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Avstämningar

• Likvidkonton

• Värdepappersflyttar

• Utredningar

• Avvecklingar

Den här tjänsten är perfekt för dig som är nyfiken på värdepappersmarknaden. Här får du chans att utvecklas och lära dig grunderna i arbetet. Du välkomnas in i en grupp som präglas av teamarbete och samhörighet.

Publiceringsdatum
2019-01-08

Bakgrund
För att passa i rollen som backofficemedarbetare till settlement tror vi att du relativt nyligen tagit examen. Kanske har du under din studieperiod arbetat inom bank alternativt att du efter examen arbetat något enstaka år inom just värdepapper. Ett intresse för värdepapper, aktier och fonder är starkt meriterande och kommer gynna dig i ditt arbete.

Du talar svenska och engelska samt är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du är noggrann och utredande i ditt arbete men också flexibel och anpassningsbar.

Övrig information
Ovanstående behov är ett långsiktigt behov hos vår kund. Du börjar som konsult och därefter finns det väldigt goda chanser att fortsätta din anställning hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag! Tjänsten är tänkt att starta relativt omgående.

Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet - 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson alexandra.kobletolsson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4542109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: