Backoffice med inriktning mot tjänstepensionsförsäkringar

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Solna
2016-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Backoffice med inriktning mot tjänstepensionsförsäkringar" (publicerad 2017-01-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är en IT- och tjänsteleverantör med fokus på pension- och försäkringsadministration. Med över 20 års erfarenhet i branschen har vår kund ett stort nätverk och över 600 anslutna företagskunder. På deras huvudkontor i Solna sitter ca 65 medarbetare som tillsammans arbetar med att förbättra och effektivisera för deras aktörer. Just nu genomgår de en stor tillväxtresa med större projekt och fler kunder. De är därför i behov av en backoffice-medarbetare till deras avdelning inom pension, HR och lön.

Tjänsten
I rollen so backoffice kommer du att ingå i ett team på ca 4 personer som arbetar tätt ihop med ett annat team inom kundservice. Ni agerar som ett stör åt projektledare och konsulter där du arbetar med utredningar, avstämningar , uppföljningar och rapportering till försäkringsbolag och samarbetspartners. Du arbetar mycket administrativt och kontakten med kunder kommer ske mest via mail och telefon. För denna tjänst blir du anställd som konsult via Placera Personal. Det är ett uppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning.


Publiceringsdatum
2016-12-07

Kvalifikationer
• Du har tidigare erfarenhet av arbete med försäkringar, gärna med inriktning kollektivavtal
• Du har tidigare erfarenhet som rådgivarassistent eller liknande.
• Du talar och skriver svenska och engelska flytande då det krävs i tjänsten
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete med lönefrågor
• Meriterande om du har erfarenhet av systemet Coins

Personlighet
För denna tjänst söker vi dig som är serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du tar mycket ansvar och gillar att arbeta i högt tempo. Vidare innehar du en kommunikativ förmåga och kan ge förklaringar på ett pedagogiskt sätt.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Start omgående. Konsultuppdrag på 6 månader

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3200666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: