Backoffice Agent Kundservice till Jollyroom!
Jollyroom AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Backoffice Agent på Jollyroom
I rollen som Backoffice Agent arbetar man proaktivt med att informera såväl interna som externa kunder. Här är uppföljning, datainsamling, analys och kundvård nyckeln till framgång. Backoffice Agent arbetar aktivt för att infria och överträffa våra kundlöften kopplat till leveranser. Kvalitetssäkring, utveckling och kontroll av Jollyrooms utgående kundorders ingår bl.a. i de dagliga arbetsuppgifterna.
Backoffice Agent bidrar till att skapa och bibehålla branschens nöjdaste kunder. I sitt arbete ska Backoffice Agent kontinuerligt komma med förbättringsförslag och våra vara ifrågasättande till gamla rutiner och förhållningssätt. Att slutkund är i fokus är en självklarhet!
Vi söker dig som passar in på följande kriterier:
Publiceringsdatum2017-08-18Erfarenheter• Har tidigare jobbat med någon form av kundservice , meriterande med e-handels och/eller logistikinriktad arbetslivserfarenhet
• Har jobbat administrativt och är van att använda dator varje dag
• Mycket bra kunskap i Excel
• Meriterande med erfarenhet av Qlikview, Qliksense och SAP
Personlighet
• Analytisk: du ska kunna få en stor mängd data, analysera innehållet för att sedan kunna dra korrekta slutsatser och presentera ett resultat.
• Noggrann: vid hantering av data är det av ytterst vikt att vara noggrann så inte resultatet i slutänden blir felaktigt.
• Innovativ: utvärderar gamla rutiner och hittar nya sätt att utveckla avdelningen
• Serviceminded: kunden är alltid prioritet nummer ett.
• Ansvarstagande: Backoffice Agenten tar ansvar för att följa upp i sina ansvarsområden och säkerställer att den data som presenteras är korrekt.
Dina arbetsuppgifter• Logistik- och leveransuppföljning, exempelvis att på daglig basis följa leverenasavvikelser och proaktivt informera våra kunder
• Projekt och utveckling på Kundservice samt Retur- och reklamationsavdelningarna
• Genomföra kundnöjdhetsmätningar med komplett analys och presentation
• Vara Superuser i ärendehanteringssystem
• Vid behov stötta kundserviceteamen i deras operativa arbete för att säkerställa att vi klarar de dagliga målen. Detta gäller både telefon, mail samt chatt.
Vi erbjuder dig
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg, ansökan och kontakt
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Göteborg; Hisings Kärra
• Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
• Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist,
nicole.berger@jollyroom.seSom ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 3650545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.