Back-Office-medarbetare till BMW Alphabet
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Täby,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-09-23FöretagetBMW Financial Services söker nu Back-Office medarbetare till affärsområdet Alphabet. Alphabet expanderar och fortsätter sin framgångsrika resa genom att ta hand om finansiella lösningar och vagnparksadministration för företagskunder. BMW Financial Services är BMWs egna finansbolag som tillhör BMW. Totalt finansieras idag ca 3,1 miljoner bilar via BMW Financial Services i hela världen. Vi söker nu affärsmässiga administratörer till huvudkontoret för Norden som är beläget i fina lokaler i Silverdal, Sollentuna.
Om tjänstenTeamet ansvarar för den dagliga hanteringen och utvecklingen av befintliga kundkonton som kontrakterats av säljavdelningen. Dina kollegor på front office hanterar de flesta samtalen samt inkommande mail. Din uppgift är att stötta teamet med den del av administrationen som kräver något längre utredningar och handpåläggning. Rollen innebär att du arbetar efter deadlines, ser till att följa upp och slutföra pågående ärenden samt tar fram underlag kopplat till de olika kundsamarbetena. Du kommer till exempel att:
• hantera fakturafrågor
• kund- och leverantörsreskontra
• utreda och svara på kundförfrågningar
• bedöma värde på bilarna, analysera körsträckor, göra kontraktsändringar
• utföra analyser av bilparker, göra kalkyler och urskilja mönster som bidrar till att utveckla affären
• uppdatera kundregister
• övrig ekonomirelaterad administration och registrering
Möjligheter
På BMW Financial Services blir du en del av en resultatorienterad och ambitiös organisation. Dina kollegor är drivna och energiska och delar en stolthet över det varumärke man representerar. Då rollen är ny är detta en möjlighet för dig som trivs i en föränderlig miljö där allt ännu inte är på plats och du kan vara med och påverka. Din insats gör skillnad och värderas därefter och du utmanas både på ett professionellt och ett personligt plan. Tjänsten kan för rätt person innebära en överrekrytering till BMW.
KvalifikationerVi söker dig som har universitetsutbildning med ekonomisk inriktning, gärna mot finans. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter, gärna från bank- och finansbranschen. Bilbranschen tilltalar dig och du vill gärna utvecklas och lära dig mer inom detta område!
Som person är du administrativt lagd och har ett öga för detaljer och en analytisk förmåga. Du ser helheten och kan fatta beslut när det krävs. För att passa in i teamet är du prestigelös och du trivs med både komplexa samt mindre komplicerade uppgifter. Utöver dessa egenskaper agerar du alltid affärsmässigt, brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer och har en god förståelse för B2B-lösningar.
Tillträde, omfattning och anställning
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd på Hero och jobbar ute hos kund. Detta är en heltidstjänst, kontorstider och behovet är långsiktigt, start så snart det är möjligt. Kontoret ligger i Sollentuna.
Hur söker du?
Registrera ditt cv samt personligt brev innehållande en beskrivning av intresset för tjänsten och företaget samt varför just du är den vi söker. Sök jobbet via vår hemsida under fliken lediga tjänster
www.hero.seHar du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefonnummer 08-68425232.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid långsiktigt uppdrag
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2446113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.