Back office administratör på heltid
Exceed Capital Sverige AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exceed Capital Sverige AB i Stockholm,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Exceed arbetar med professionell rådgivning och förvaltning riktat mot privatpersoner, företag och institutioner. Efter 2014 års samgående mellan Exceed, SGP och Oak Capital har bolaget vuxit och är idag ett 100 - tal anställda. Exceed har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Västerås.
Exceed Capital söker en erfaren och en junior Back Office administratör i Stockholm
Exceed Capital söker nu drivna administratörer till vår back office-avdelning i centrala Stockholm. Båda tjänsterna kommer i huvudsak omfatta följande arbetsuppgifter för strukturerade produkter och fonder:
• Kundadministration (depåhantering)
• Värdepappersflyttar
• Administration och settlement av strukturerade produkter
• Order management för fonder och strukturerade produkter
• Fondadministration
• Likvid administration
• Genomföring av kunduppdrag som betalningar och ordar
• Genomföring av avstämningar för likvida medel och värdepapper
• Kundtjänst och daglig kontakt med Exceeds kunder
• Samarbete och kontakt med försäkringsbolag och andra lokala och internationella samarbetspartners
Vem är du?
Junior Back Office Administratör
Vi söker en person med minst 1 - 2 års erfarenhet och intresse för finansiella produkter som fonder eller strukturerade produkter. Du har gärna arbetslivserfarenhet från finansiellt back office och vi ser gärna att du har arbetat med fondadministration och settlement tidigare.
Tjänsten är en projektanställning på heltid om 6 månader i centrala Stockholm med goda chanser till förlängning.
Erfaren Back Office Administratör
Vi söker en person med minst 3 - 4 års erfarenhet och intresse för finansiella produkter som fonder eller strukturerade produkter. Du har back office erfarenhet från fonder, settlement av strukturerade produkter eller aktier, avstämningar och rapportering till myndigheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i centrala Stockholm.
Då båda tjänsterna är mycket administrativa behöver du ha en god förmåga att arbeta strukturerat och tålmodigt. Därtill behöver du som person vara noggrann, ansvarsfull och ha god samarbetsförmåga.
Tjänsterna tillsätts snarast möjligt. Intervjuer kommer ske löpande efter den 10 Augusti, men skicka in din ansökan redan idag.
Eventuella frågor ska mailas till
rekrytering@exceed.seAlla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Ansök via formuläret nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
Publiceringsdatum2016-07-20ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExceed Capital Sverige AB
AdressExceed Capital Sverige AB
Kungsgatan 55
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 55 11122 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2961210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.