Avtalscontroller
Bostads AB Mimer / Controllerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänker vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör.
Nu söker vi en avtalscontroller till en nyinrättad tjänst på inköpsenheten. En viktig roll i arbetet kring hur vi arbetar med våra avtal och som ska driva vårt arbete framåt. Dessutom får du vara med och bidra till ett ännu bättre Västerås.
Ansvar och befogenheter
Rollen som avtalscontroller innebär att du är spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor, både internt inom Mimer och i kontakt med våra leverantörer. Du arbetar i nära samarbete med upphandlingssamordnare och upphandlarna, som blir dina närmaste kollegor, samt med beställare på Mimer vid uppföljning av våra avtal. Du kommer också att ta fram och arbeta med inköpsstatistik och spendanalyser. En viktig del i tjänsten är också att förvalta ingångna avtal, arbeta med uppföljning av Mimers stora strategiska avtal och medverka i utvecklingsarbete inom Mimer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Sammanställa behov av strategisk uppföljning av avtal
• Ta fram kostnads-, leverantörs-, behovs- och marknadsanalys inför en ny upphandling
• Analysera och bevaka kostnadsutveckling
• Analysera och bevaka inköpsmönster
• Planera och genomföra uppföljning av avtalsfunktion
• Planera och genomföra aktiviteter för uppföljningsresultat
• Stödja verksamheter vid frågor om avtal
• Vara delaktig vid hantering av avtal i avtalskatalog och beställningssystem
• Vara delaktig i förhandling om avtalsvillkor
• Vara delaktig i upphandlingar
Publiceringsdatum2022-12-16KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
Kompetens och yrkeserfarenhet
• Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med avtalsefterlevnad
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska
• God IT-systemvana och goda kunskaper i Officepaketet
• Då arbetet innebär mycket kontakter, både externt och internt, är det viktigt att du har en hög social kompetens som inger förtroende i möten med samtliga våra intressenter.
• Meriterande med erfarenhet av metoder för uppföljning av avtal
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal. Förutom att tänka analytiskt har du även förmåga att tänka nytt, med ansvarsfullt mod. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur och målinriktat eget arbete. Vidare är du självgående, initiativtagande och drivs av att löpande bidra med utveckling och förbättringar.
Så ansöker duTjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2023-01-09 , men urval kan komma att ske löpande.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bostads AB Mimer (org.nr 556019-3384),
http://www.mimer.nu/ Kontakt Sara
sara.andersson@mimer.nu Jobbnummer 7265089
Observera att sista ansökningsdag har passerat.