Avtalscontroller

Bostads AB Mimer / Controllerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänker vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör.

Nu söker vi en avtalscontroller till en nyinrättad tjänst på inköpsenheten. En viktig roll i arbetet kring hur vi arbetar med våra avtal och som ska driva vårt arbete framåt. Dessutom får du vara med och bidra till ett ännu bättre Västerås.

Ansvar och befogenheter

Rollen som avtalscontroller innebär att du är spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor, både internt inom Mimer och i kontakt med våra leverantörer. Du arbetar i nära samarbete med upphandlingssamordnare och upphandlarna, som blir dina närmaste kollegor, samt med beställare på Mimer vid uppföljning av våra avtal. Du kommer också att ta fram och arbeta med inköpsstatistik och spendanalyser. En viktig del i tjänsten är också att förvalta ingångna avtal, arbeta med uppföljning av Mimers stora strategiska avtal och medverka i utvecklingsarbete inom Mimer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Sammanställa behov av strategisk uppföljning av avtal

• Ta fram kostnads-, leverantörs-, behovs- och marknadsanalys inför en ny upphandling

• Analysera och bevaka kostnadsutveckling

• Analysera och bevaka inköpsmönster

• Planera och genomföra uppföljning av avtalsfunktion

• Planera och genomföra aktiviteter för uppföljningsresultat

• Stödja verksamheter vid frågor om avtal

• Vara delaktig vid hantering av avtal i avtalskatalog och beställningssystem

• Vara delaktig i förhandling om avtalsvillkor

• Vara delaktig i upphandlingar

Publiceringsdatum
2022-12-16

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller erfarenhet som bedöms likvärdig.

Kompetens och yrkeserfarenhet

• Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med avtalsefterlevnad

• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska

• God IT-systemvana och goda kunskaper i Officepaketet

• Då arbetet innebär mycket kontakter, både externt och internt, är det viktigt att du har en hög social kompetens som inger förtroende i möten med samtliga våra intressenter.

• Meriterande med erfarenhet av metoder för uppföljning av avtal

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal. Förutom att tänka analytiskt har du även förmåga att tänka nytt, med ansvarsfullt mod. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur och målinriktat eget arbete. Vidare är du självgående, initiativtagande och drivs av att löpande bidra med utveckling och förbättringar.

Så ansöker du
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2023-01-09 , men urval kan komma att ske löpande.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bostads AB Mimer (org.nr 556019-3384), http://www.mimer.nu/

Kontakt
Sara
sara.andersson@mimer.nu

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Bostads AB Mimer

Jobbnummer
7265089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bostads AB Mimer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostads AB Mimer: