Avtalsansvarig stationsavtal, Stockholm

Shaya Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: 01-sep-2020 - 31-aug-2022
• Ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att ansvara för upprättande av nya avtal, kontroll över nuvarande avtal samt fakturering till motparter för gemensamma anläggningar samt även ansvara för nuvarande elavtal. I uppdraget ingår även att ansvara för den ekonomiska redovisningen avseende avtalen.

Rollen som avtalsansvarig innebär att:

• Medverka i att ta fram processer och rutiner för att följa upp stationsavtal där Kunden är huvudman
• Medverka i att ta fram processer och rutiner för att säkra stationsavtal där motpart är huvudman
• Bedöma ekonomisk, juridisk samt genom internt stöd säkerställa teknisk riktighet i stationsavtalen där Kunden är huvudman samt där motpart är huvudman.
• Medverka för att driva förbättringar i stationsavtalen där Kunden är huvudman samt där motpart är huvudman.
• Medverka för att ta fram underlag och sammanställa nya stationsavtal där Kunden är huvudman
• Ta fram processer, rutiner samt administrera och följa upp elavtal.
• Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader som faktureras Kunden avs. elkostnader.
• Vid utgång av nuvarande elavtal - träffa nya avtal enligt upphandlingsprocess.
• Ta fram processer och rutiner för försäljning av anläggningar
• Vara sammanhållande för försäljning av anläggningar
• Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring avtalsfrågor gällande stationsavtal och elavtal.
• Rollen innebär många kontaktytor på affärsverket - såsom exempelvis juridik, ekonomi, projekt, underhåll samt även externa kontakter. Rollen innebär även att ansvara för den ekonomiska rapportering (prognos och budget) och fakturering som härrör till stationsavtal och elavtal.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Högskoleutbildning alternativt YH/KY-utbildning inom ekonomi
• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom framtagande och uppföljning av avtal
• Minst två års erfarenhet inom arbete med redovisning och juridik
• Kunna behärska svenska språket flytande i tal och skrift

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst två års arbetslivserfarenhet alternativt utbildning inom avtalsrätt
• Arbetslivserfarenhet av upprättande av avtal där både ekonomi och juridik är involverat
• Arbetslivserfarenhet av teknikbranschen

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +12 mån

Publiceringsdatum
2020-05-04

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5211998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: