Avgiftshandläggare sökes

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Detta innefattar bland annat att driva boenden, hemtjänst, trygghetslarm, nattpatrull och dagverksamheter. Verksamheten drivs på entreprenad av privata utförare eller av stadens egenregiverksamhet. Båda med uppgift att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Omvårdnadsförvaltningen

Omvårdnadsförvaltningen i Solna ansvarar för äldreomsorg samt omsorg för funktionsnedsatta. Vi arbetar enligt beställare och utförarsystemet. Inom Solna har vi flera privata entreprenörer.

Handläggning av avgifter för äldre -och handikappomsorg ingår som en funktion på avdelningen för myndighetsutövning i Solna Stad.

Beskrivning av arbetsuppgifter

Arbetet som avgiftshandläggare innebär att du främst beräknar avgifter utifrån inkomstuppgifter från kund samt information från försäkringskassan eller annan myndighet. Handläggning sker utifrån Socialtjänstlagens kap 8. Utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. Bearbeta fakturaunderlag utifrån registrerade insatser. Uppgifter inrapporteras av utförare. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.

I tjänsten ingår även beräkning av fiktivt BTP samt KBH. Som avgiftshandläggare omfattas du även av delegation av beslut vilket innebär att du ska bemöta överklagande av avgiftsbeslut. Därför måste du ha god erfarenhet av både tal och skrift. På avdelningen för myndighetsutövning arbetar idag två avgiftshandläggare Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100 % tjänstgöring och med omgående tillträde.

Beskrivning av kvalifikationer

Du ska ha god administrativ förmåga, vara mycket noggrann och ha siffersinne samt förmåga till struktur. Då arbetet består av många kundkontakter är det viktigt att du är kundorienterad och utrustade med stort tålamod. God förmåga i tal men så väl som skrift då du även ska bemöta överklagan. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska ha minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna.

Har du erfarenhet att arbeta med verksamhetssystemet Procapita och Raindance är det en stor fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Anställningsform:tillsvidareanställning
• Anställningens omfattning:heltid
• Tillträde: omgående

Tillträde  16 mars 2015. Intervjuver sker under v 5-6.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 31 januari 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Publiceringsdatum
2015-01-08

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare 100%

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag, Sommartid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2,5 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2121150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: