Avdelningsassistent till Semcon Trollhättan

Semcon Automotive / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semcon Automotive i Trollhättan, Göteborg, Södertälje eller i hela Sverige

Semcon är ett globalt teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har närmare 3000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingenjörskonst. Koncernen har en omsättning på 2,5 miljarder kronor och verksamhet på fler än 45 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Ryssland.

Till vår avdelning Automotive i Trollhättan söker vi en assistent med HR-inriktning

Vi erbjuder dig en utvecklande, spännande och utmanande roll i ett internationellt teknikkonsultbolag, där service är av yttersta vikt.
Trivs du i en professionell, personlig och kreativ miljö kan detta vara något för dig?

Publiceringsdatum
2013-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som HR-assistent på avdelning Automotive Trollhättan kommer ditt fokus att vara att ge stöd till våra konsulter och chefer samt att ansvara för administrativa arbetsuppgifter inom HR-området.

I rollen kommer du exempelvis att:
• Ingå i avdelningens ledningsgrupp
• Ansvara för avdelningens intranätsida
• Ansvara för att introducera nyanställda till verksamhetssystem, rutiner etc.
• Administrera migrationsärenden
• Boka resor, möten och aktiviteter inom avdelningen samt i viss mån delta i planering och utförande av event inom bolaget.
• Ansvara för kontoret tillsammans med övriga assistenter i Trollhättan
Utöver detta kommer du även att hantera fakturor, utlägg, tidrapporter, analyser, uppdatera våra databaser samt sköta diverse administrativa uppgifter och projekt på kontoret.

Utbildning/erfarenhet:
Gymnasieutbildning och eventuellt även någon form av eftergymnasiala studier. Du har flerårig relevant erfarenhet från liknande tjänst.
Vi söker dig som är en framåt person med hög servicekänsla och social kompetens. Du är positiv och självgående, har en hög integritet och är inte rädd för att hugga i där det behövs.
Du är professionell och förstår vikten av diskretion, är strukturerad och noggrann, pålitlig och har en stark förmåga att uttrycka dig så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.

Du har goda kunskaper i MS Officepaketet, kunskaper i Tyska, Maconomy och Sharepoint ses som meriterande.

Tjänsten är en heltidsanställning på vårt kontor i Trollhättan med tillträde så snart som möjligt.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Synnöve Holm, avdelningschef på Automotive Trollhättan, Semcon Caran AB, på telefon +46704472832.                               

Du är välkommen med din ansökan senast den 4 mars.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Synnöve Holm +46 (0)520 400 824, +46 (0)704 472 832

Företag
Semcon Automotive

Adress
Semcon Automotive
Mellanvägen 7
46138 Trollhättan

Jobbnummer
1456843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semcon Automotive

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semcon Automotive: