Avdelningsadministratör till kund i Sundbyberg!
Sway Sourcing Sweden AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
2025-10-14
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Om uppdraget
Vill du vara spindeln i nätet i en växande organisation som spelar en avgörande roll för samhällets infrastruktur? Vi söker en självgående och erfaren administratör som vill stötta ledningen i en expansiv verksamhet med högt tempo, många kontaktytor och ett viktigt samhällsuppdrag.
Som avdelningsadministratör blir du en nyckelperson som avlastar chefer inom flera enheter. Du planerar, koordinerar och bidrar till att verksamheten flyter smidigt i vardagen. Det här är ett varierat och utvecklande uppdrag där du får ta stort eget ansvar och möjlighet att växa in i en mer självständig roll.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrativt stöd till chefer och ledningsgrupper
Mötesbokningar, reseplanering och konferenshantering
Dokumentation, uppföljning och rapportering
Protokollskrivning och intranätsredigering
Utbildningssamordning och planering av workshops
Fakturahantering och stöd i ekonomisystemet
Samordning mellan avdelningar och projekt
Vem är du?
Du är en driven, strukturerad och serviceinriktad person som trivs med att stötta andra och skapa ordning i komplexa miljöer. Du är trygg i din yrkesroll och van vid att samarbeta med chefer på olika nivåer.
Vi söker dig som har
Minst 6 års erfarenhet av administrativt stöd till chefer inom offentlig verksamhet.
Minst 2 års erfarenhet som administrativt stöd till ledningsgrupp inom energi- eller elmarknaden.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR eller administration.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du även har
Några års arbete inom energi- eller elmarknaden
Vana av ekonomisystemet UBW/Agresso
Erfarenhet av protokollföring i styrgrupper eller liknande beslutsforum
Praktiska detaljer:
• Omfattning: Heltidstjänst på 100%
• Placering: Sundbyberg
• Uppdragsperiod: 01 april 2026 - 31 mars 2030
• Distansarbete: Sker i samråd med närmsta chef men upp till 50%
• Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs innan uppdragets start.
Vill du bli en del av ett viktigt uppdrag där din insats verkligen gör skillnad? Skicka in din ansökan senast 20 oktober 2025!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag - snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517)
Arbetsplats Sway Sourcing
Kontakt Adina Brokvist
adina@swaysourcing.com 0737012904 Jobbnummer 9555917