Avdelningsadministratör

Future People AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-12-01


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi på Future People söker en avdelningsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.
Vi söker en erfaren administratör/assistent som vill arbeta brett och operativt med administrativt stöd till avdelningschef, sektionschefer och enhetschefer inom en teknikinriktad organisation. Rollen är central för att skapa struktur, avlasta chefer och säkerställa att verksamheten fungerar effektivt och professionellt.
Uppdraget utförs som konsultuppdrag på heltid och innebär ett nära samarbete med flera olika enheter och funktioner.
Om rollen
Som administratör kommer du att arbeta självständigt och med stort eget ansvar för att planera, koordinera och utföra administrativa arbetsuppgifter. Du deltar i både det dagliga operativa arbetet och i stöd till ledningsgruppen, och bidrar till att skapa ordning, tydlighet och god kommunikation inom avdelningen.
Arbetsuppgifter
1. Administrativt stöd till chefer
Kalenderhantering och mötesbokningar
Förberedelse av mötesmaterial och presentationer
Administrativ samordning av underlag och beslut kring medarbetare och konsulter
Uppdatering av intranätssidor

2. Personaladministration
Onboarding och offboarding av medarbetare och konsulter
Beställning av utrustning, behörigheter och accesser
Hantering av semesterlistor
Stöd vid introduktionsprogram och interna aktiviteter

3. Ekonomi och inköp
Inköp av material, utrustning och tjänster
Enklare rapportering och sammanställningar från UBW
Fakturahantering och kontering

4. Mötes- och eventkoordinering
Planering av interna möten, workshops och konferenser
Bokning av lokaler, teknik och catering
Upprätta agendor och skriva protokoll vid behov
Stöd till avdelningens ledningsgrupp: årshjul, mötesplanering, dokumentation, uppföljning

5. Kommunikation och dokumentation
Uppdatering av intranät och presentationsmaterial
Skriva enklare beslutsunderlag
Dokumenthantering i filsystem och SharePoint
Diarieföring
Skapa och uppdatera rutiner inom ansvarsområdet
Samarbete med administratörsnätverket

Obligatoriska krav
Kandidaten ska ha:
Minst 5 års erfarenhet som administratör med arbetsuppgifter såsom: -dokumentation, uppföljning och rapportering -mötes- och konferensbokningar samt resebokningar -protokollskrivning -planering av möten och workshops -on-/offboarding av medarbetare och konsulter -beställningar (catering, IT, material m.m.)
Minst 3 års erfarenhet av MS Office: Excel, Word, PowerPoint och Outlook
Minst 3 års erfarenhet av att dokumentera ledningsgrupps-/styrgruppsmöten eller motsvarande
Minst 1 referensuppdrag

Meriterande
Minst 3 års erfarenhet av administration i offentlig sektor (statlig eller kommunal)
Minst 1 års erfarenhet av UBW/Agresso eller liknande ekonomisystem

Omfattning och tidsplan:
Startdatum: 2026-02-02
Slutdatum: 2027-02-02
Omfattning: 100 %
Option: möjlighet till förlängning i ytterligare 12 månader
Placeringsort: Kontor i Sundbyberg
Arbetssätt: Främst på plats, med möjlighet till viss distansarbete
Övrigt: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs

Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdagen:3/12-2025
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Future People AB (org.nr 559389-7274), http://www.futurepeople.se

Arbetsplats
Future People

Kontakt
Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se

Jobbnummer
9622008

Prenumerera på jobb från Future People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future People AB: