Atrium Ljungberg söker en Ekonomiassistent med fokus på digitali

Atrium Ljungberg AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atrium Ljungberg AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter med fokus på att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas - idag och i framtiden. Vi finns där Sverige växer; i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, där vi förvaltar våra områden med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa i enlighet med vår vision - Alla vill leva i vår stad.

Är du en engagerad ekonomiassistent med stort intresse för system och digitalisering? Se hit! Nu söker vi en Ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning med placering på vårt fina huvudkontor i Sickla!

Huvudsakliga ansvarsområden

Som Ekonomiassistent ingår du i vårt ekonomiteam där du tillsammans med vår andra ekonomiassistent kommer att ansvara för leverantörs- och kundreskontran för koncernens samtliga bolag samt arbeta för att säkerställa en kvalitativ och effektiv process och flöde av kund- och leverantörsfakturor. Vår ekonomiavdelning står inför en spännande digitaliseringsresa och vi söker nu en Ekonomiassistent som vill vara med och bidra i projekt kopplat till system och digitalisering såsom implementation av e-fakturering, robotisering och outsourca fakturascanning.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du även att:

• Sköta inskanning och verifiering av leverantörsfakturor
• Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet
• Ansvara för leverantörsbetalningar
• Sköta kundfakturering och betalningsuppföljning
• Kontoavstämningar vid bokslut
• Ansvara för att kund- och leverantörsregistren innehåller korrekt information och är uppdaterade
• Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra
• Kontinuerligt delta i och driva utvecklingen av effektiva flöden och förbättrade rutiner

Du välkomnas till en ekonomiavdelning som består av totalt 15 personer varav sju personer ingår i redovisningsteamet som leds av vår redovisningschef Isabel.



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har några års erfarenhet som ekonomiassistent där du har arbetat med kund- och leverantörsreskontra. Du har god datavana och vi ser att du kan uppvisa konkreta exempel som visar på ditt deltagande i utvecklingsprojekt kopplat till ekonomi och digitalisering. Du har med fördel arbetat i Agresso eller liknande affärssystem och vi ser det som meriterande om du tidigare har haft rollen som SuperUser.

Du har god förståelse för redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsbranschen.



Publiceringsdatum
2019-10-11

Dina personliga egenskaper
Som person söker vi dig som är noggrann och strukturerad samt har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är även en social och engagerad person som tycker om att samarbeta med andra. Du vill leverera ett arbete av hög kvalitet och har även ett stort systemintresse. Är du även en person som gärna kommer med nya idéer och förbättringsförslag? Toppen, det uppskattar vi!

Våra värderingar är viktiga för oss så vi söker dig som stöder våra värdeord långsiktighet, samverkan, pålitlighet och innovativt tänkande. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 31/10-2019. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan skicka in din ansökan redan idag!

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail men om du önskar mer information eller har frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rekryteringsadministratör Alva Linde på alva.linde@al.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atrium Ljungberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atrium Ljungberg AB (org.nr 556175-7047), http://www.atriumljungberg.se

Arbetsplats
Atrium Ljungberg

Jobbnummer
4864728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atrium Ljungberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atrium Ljungberg AB: