Assistent till Kanslienheten

Laholms kommun / Administratörsjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Arbetet består av administration i vårt ärendehanteringssystem och arbetsuppgifter inom området renhållning.

En del av tjänsten innebär att ta emot och besvara inkommande frågeställningar från renhållningsabonnenter. Det kan handla om att hantera beställningar och ändring av abonnemang/tjänster, fakturafrågor och ta emot och svara på synpunkter och klagomål.
Inom renhållningen använder vi systemet WebDeb. Där blir du systemansvarig tillsammans med en kollega och därmed en av våra experter.

Den andra delen av tjänsten innebär att arbeta i vårt ärendehanteringssystem Ciceron med registrering och utlämning av handlingar, posthantering m.m. Även andra administrativa arbetsuppgifter som t.ex. fakturahantering förekommer.

Du som söker ska ha lägst utbildning på gymnasienivå samt ha vidareutbildat dig inom kundtjänst eller administration eller ha flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem och goda språkkunskaper i svenska.

Har du tidigare erfarenhet från avfallsbranschen och erfarenhet av att tillämpa taxor och bestämmelser inom avfall är det meriterande. Även vana vid ärendehantering i offentlig förvaltning är meriterande.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för IT och trivs i att arbeta i en föränderlig miljö. Du är serviceinriktad genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är kvalitetsmedveten med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är strukturerad på så vis att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Det är viktigt att du arbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv atmosfär.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Kanslienheten är sekretariat för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt ansvarar för kommunens diarium och arkiv. Inom enheten finns också kundtjänst och debitering för kommunens renhållningsverksamhet samt utförs utredningar m.m.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen kan komma att inledas med provanställning i sex månader

Publiceringsdatum
2016-11-08

Ersättning
Ange löneanspråk i ansökan
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-21
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr Laholm:2016:282
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Paulsson 043015426

Företag
Laholms kommun

Adress
Laholms kommun
Humlegången 6
31280 LAHOLM

Kontorsadress
Humlegången 6

Jobbnummer
3147840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: