Assistent Spedition
Framtiden AB / Logistikjobb / Växjö
2016-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent Spedition" (publicerad 2016-02-22) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Växjö,
Alvesta,
Hylte,
Tingsryd,
Ljungby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-02-15ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med varierande uppgifter hos vår kund, fokus ligger inom speditionsområdet och andra arbetsuppgifter kan förekomma på exempelvis inköpsavdelningen, som är i nära samarbete med spedition. Exempel på arbetsuppgifter är att samla in packinformation från underleverantörer, utföra kontroller, göra packlistor i SAP och skicka dessa till leverantörer med instruktioner kring leveransen samt allmänt speditionsarbete.
Kontakt både internt och externt förekommer dagligen och kommunikationen sker främst på engelska med leverantörer och underleverantörer runt om i världen.
Är du nyfiken på denna tjänst? Vill du utvecklas inom speditionsområdet? Vi har en spännande tjänst för dig! Sök den redan idag!
Om företagetMer information vid kunden ges vid en eventuell intervju.
ProfilSkallkrav:
Högskoleutbildning inom Industriell ekonomi, Logistik eller motsvarande alt. arbetserfarenhet inom området.
Nyfiken på eller kännedom om spedition.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
Kunskap i SAP
Teknisk förståelse
Som person är du flexibel och stresstålig, du trivs med att arbeta i ett högt tempo där arbetsuppgifterna varierar. Vidare är du en service-minded person som har lätt för att kommunicera med andra människor. Att du är noggrann och ordningsam är andra egenskaper som stämmer in på dig.
Vi ser med fördel att du är bosatt i Växjö eller i närområdet då det kan finnas möjlighet till förlängning.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorStart: mitten på mars
Omfattning: Heltid, dagtid till och med slutet på december (det kan finnas möjlighet till förlängning).
Placeringsort: Växjö
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6784
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGorjana Dubovina 0704 44 97 84
gorjana@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Borgmästargränd 1 D
55320 Jönköping
KontorsadressBorgmästargränd 1 D, Jönköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2670048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.