Assistent på Uppdragsavdelningen, Socialföraltningen
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
En av våra medarbetare ska gå i pension och vi söker därför en efterträdare till henne. Anställningen avser en assistent på heltid, 100%, som vill arbeta med och vidareutveckla de administrativa stödfunktionerna inom Uppdragsavdelningen. Assistentgruppen, som idag består av 7 personer, har sin placering på Monark.
Publiceringsdatum2011-10-18ArbetsuppgifterAssistentgruppen har följande huvudsakliga arbetsuppgifter
Receptionsarbete
Fakturabehandling
Arkivarbete
Insättning/avsläpp försörjningsstöd/förmedlingsmedel
Personaladministration (ex. registrering i Personec, sjuk- och friskanmälningar, arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg, LISA, Offentliga jobb)
Posthantering
Diverse inköp samt skötsel av kontorsförråd och kontorsmaskiner
Ansvara för brand-, inbrotts- och överfallslarm
Stödet och servicen ska i första hand rikta sig mot våra kunder, medarbetare och enhetschefer på Uppdragsavdelningen.
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en organisation som har förändring och vidareutveckling som tillstånd. Ett stimulerande arbete i en enhet där alla har ett gemensamt ansvar för att arbetet effektiviseras och vidareutvecklas.
Den assisten som vi nu söker kommer att ha som huvudsakliga arbetsuppgifter fakturahantering samt receptionsarbete, men även kunna vara behjälplig i övriga arbetsuppgifter. Vi ser som meriterande att man har kunskap om förvaltningens interna system samt har erfarenhet av receptionsarbete samt fakturahantering. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
KvalifikationerErfarenhet av administrativt arbete.
Dina egenskaperServiceinriktad
Noggrann
Positiv och prestigelös
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-01-01
ErsättningAnge gärna löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-28
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ansökan sker endast via offentliga jobb.
Ange följande referens när du ansöker: A237771
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKristina Hedlund, 0340-88 377
Facklig kontaktAnn-Charlotte Lundegård, 0340-889 73
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
43280 Varberg
Jobbnummer 1056851
Observera att sista ansökningsdag har passerat.