Assistent begravningsexpeditionen
Göteborgs begravningssamfällighet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs begravningssamfällighet i Göteborg Göteborgs begravningssamfällighet bildades 1 januari 2018 efter en omorganisation av Svenska kyrkan i Göteborg. Begravningssamfälligheten ansvarar för begravningsverksamheten i enlighet med begravningslagen och förvaltar kyrkogårdarna i Göteborg. Verksamheten omsätter cirka 200 miljoner kronor och finansieras av begravningsavgiften. Samfälligheten styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkan i Göteborg genom indirekta val till begravningsdelegerade som i sin tur väljer en begravningsstyrelse. Här finns 36 begravningsplatser med totalt ca 115.000 gravar, sju ceremonilokaler/kapell och ett krematorium. Inom kyrkogårdsförvaltningen arbetar ca 170 personer och under sommarhalvåret anställs ytterligare ca 150 personer, säsongsanställd personal. Förvaltningen är organiserad i två avdelningar med ett gemensamt kansli. Skötselavdelningen ansvarar för all skötsel av kyrkogårdarna och begravningsavdelningen för krematoriet, kapellen, begravningsexpedition och gravgrävning.
Vi söker en kunnig och trygg assistent till vår begravningsexpedition ? är det du?
Till begravningsexpeditionen, som ingår i Begravningsavdelningen, söker vi nu en assistent som skall arbeta med administration och service som gäller begravningar och gravsättningar. Viss tjänstgöring kan även förekomma i växel.
Publiceringsdatum2019-08-22ArbetsuppgifterDu skall hantera bokning av gravsättningar och kapell, gravrättsärenden, gravbrev, namnplaketter och minnesblad. Detta görs via telefon och e-post i direktkontakt med begravningsbyråer och privatpersoner samt personliga besök på expeditionen. Du ingår i ett team som har nära samarbete och du arbetar utifrån klara rutiner och riktlinjer. Arbete i vår växel kan även förekomma.
KvalifikationerDu skall ha gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kravet är även att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Önskvärt är även om du behärskar något annat språk, utöver engelska. Dessutom behöver du ha vana från telefon och datorarbete. För att klara arbetet krävs också att du har minst 1 års erfarenhet från service- och administrativt arbete. Har du erfarenhet från arbete inom begravningsområdet är detta meriterande.
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att vara bekväm i assistentrollen krävs att du kan möta människor i svåra situationer, lyssna och uppträda professionellt. Då arbetet är komplext krävs att du har förmåga att strukturera och ha god ordning i ditt arbete. För dig skall det vara naturligt att ge god service och att du har god förmåga att kommunicera med våra medborgare i ditt dagliga arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.
VI FÖRVÄNTAR OSS ATT
Du bidrar med din kompetens och din person till trivseln på vår arbetsplats. Genom lyhördhet och tillit, uppmuntran och nyfikenhet skapar vi tillsammans förutsättningar för att vår verksamhet ska utvecklas och uppskattas av de som vi finns till för. Vi arbetar utifrån våra värdeord; glädje, ansvar och respekt.
VARAKTIGHET
Tills vidare. Tillträde snarast.
ÖVRIGT
Du kommer att vara placerad på Kvibergs kyrkogård, Göteborg.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan senast 9/9!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-09-09
Ange följande referens när du ansöker: BV 2019-0109
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, begravningsexpeditionen Marie-Louise Dreyer 031-731 11 39
FöretagGöteborgs begravningssamfällighet
AdressGöteborgs begravningssamfällighet
Box 1526
40150 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra kyrkogården
Jobbnummer 4851271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.