Assistent
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vi behöver din hjälp att forma vår nya organisation och vårt framtida Örebro!
Örebro är mötesplatsen mitt i Sveriges demografiska centrum med drygt 143 000 invånare. Örebro är en attraktiv plats för såväl företagare som medborgare, och utvecklas och växer snabbt. Bygglovsavdelningen är en viktig myndighet i en växande stad och för kommunens arbete med att skapa en vacker stad med höga kvaliteter och en god byggnadskultur. Hög rättssäkerhet och servicenivå är ledord i arbetet och utvecklingen av bygglovsprocessen är politiskt prioriterad.
Du kommer att få möta 30 engagerade medarbetare på Bygglovsavdelningen. Den ingår som en av fyra avdelningar på Stadsbyggnadskontoret med drygt 130 anställda. Avdelningen är uppdelad i två enheter med två enhetschefer. Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.
Vill du anta utmaningen och dela resan med oss?
Publiceringsdatum2016-07-15Dina arbetsuppgifterVi söker engagerad medarbetare till bygglovsavdelningen. Du kommer att ingå i en utav de två bygglovsenheterna. Bygglovsavdelningen har kommit väldigt långt i den "digitala kedjan" då det gäller handläggning av nya ärenden och behöver nu hjälp med att komma vidare med digitaliseringen av pågående ärenden.
Din huvuduppgift kommer att bestå av att digitalisera analogt material. I princip att scanna in pappershandlingar till digital form, samt importera in det till vårt digitala verksamhetssystem.
Arbetet sker i nära samspel med bygglovs egen administrationsgrupp samt övriga på avdelningen. Du bör vara analytisk, strukturerad, resultatorienterad och noggrann.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Digitalisera analogt material, i princip scanna in pappershandlingar till digital form samt importera in det till vårt digitala verksamhetssystem ByggR
• Kvalitetssäkra att den elektroniska bildfilen överensstämmer med originalhandlingen
Kompetenser• Adekvat utbildning, gymnasiekompetens
• Vi förutsätter att du har vana vid datorarbete och läsa handlingar/ritningar
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• Erfarenhet av liknande arbete
Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning 100% tom 2016-12-31
Tillträde snarast enligt överenskommelse
2 platser
Facklig information
Vision: Åsa Ekblom, 019-21 16 08
SACO: Patrik Simonsson, 019-21 13 66
Kommunal: Expedition, 010-442 92 64
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är datum 14 augusti 2016.
Ref.nr: Sam 695/2016
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Lindén, Avdelningschef 019 - 21 13 64
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Drottninggatan 9, Örebro
70135 Örebro
KontorsadressDrottninggatan 9, Örebro
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2956125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.