Assistent
Avantum Finans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avantum Finans AB i Stockholm För spännande uppdrag söker vi dig för omgående anställning med stark drivkraft och intresse för finans- och försäkringsbranschen. Du kommer att bistå ledningen och rådgivarna i deras arbete och vara Bolagets ansikte utåt.
Om Avantum Finans
Vi är en oberoende investeringsrådgivare i centrala Stockholm som erbjuder finansiell rådgivning, pensionsrådgivning och skatteplanering till privatpersoner, företag och institutioner. Vi bidrar till ett långsiktigt värde för våra kunder.
Genom ansvarsfull rådgivning med kvalitet och kundnöjdhet i fokus skapar vi mervärde för våra kunder. Med hjälp av kompetenta och ansvarsfulla medarbetare samt ett av oss omsorgsfullt utvalt kontaktnät med flera olika samarbetspartners, i Sverige såväl som globalt, får våra kunder tillgång till marknadens främsta lösningar.
Vad kommer du att få göra som assistent hos oss?
Som assistent/administratör kommer du att bistå ledningen och Bolagets rådgivare i deras dagliga arbete.
Det innebär en rad arbetsuppgifter såsom att:
• bistå rådgivarna med nödvändiga handlingar och kunduppgifter
• pappershantering
• arkivering och kopiering
• emissionshantering
• rapportera statistik till Marknadsavdelningen
• koordinera rekrytering
• sammanställa presentationer
Du kommer att få kontinuerlig utbildning inom samtliga produkt- och tjänsteområden samt få insyn i finans- och försäkringsbranschen och den produktflora som finns att tillgå. För den som levererar utmärkande resultat finns goda möjligheter till fast anställning.
Vilka behörighetskrav ställer vi?
Som person är du noggrann och stresstålig, positiv och initiativrik, serviceinriktad och representativ. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och vi ser gärna att du även har viss kännedom om finans- och försäkringsbranschen. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning inom ekonomi och/eller juridik.
Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office, i synnerhet Excel och PowerPoint som du kommer att arbeta i dagligen. Det är även meriterande om du har läst grundläggande företagsekonomi och tidigare erfarenhet av något CRM-system.
Publiceringsdatum2012-06-29Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-30
Sökanden ska gärna vara tillgänglig för omgående anställning.
Ange följande referens när du ansöker: Assistent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@avantumfinans.seFöretagAVANTUM FINANS AB
AdressAVANTUM FINANS AB
Barnhusgatan 22
11123 Stockholm
KontorsadressBarnhusgatan 22
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-41057680
E-postadress:
rekrytering@avantumfinans.se Jobbnummer 1286084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.