Assistent
Mölndals stad, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Stadsbyggnadskontoret i Mölndal Mölndals stad är under stark tillväxt med 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 900 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.sePubliceringsdatum2011-12-21ArbetsuppgifterMölndals stad är just nu inne i en expansiv och händelserik utveckling. Många stora och intressanta projekt både vad gäller bostäder och verksamhetslokaler skall förverkligas inom de närmsta åren. Detta tillsammans med en ny Plan och bygglag innebär att vi måste förstärka vår organisation med ytterligare en assistent.
Bygglovsavdelningen har idag 14 medarbetare och är en avdelning under stadsbyggnadskontoret. Vid bygglovsavdelningen handläggs i första hand ärenden som gäller bygglov och bygganmälan samt bostadsanpassning.
Tjänsten kan beskrivas på följande sätt:
• kundmottagning - rådgivning per telefon eller besök
• dokumenthantering (Insortering, diarieföring, postöppning/e- post samt expediering av bygglov)
• arkivhantering (arkivering, gallring, kopiering, kundexpediering mm)
• Administration byggnadsnämnden (kallelser, protokoll, arvodeshantering mm)
• Övrigt administrationsarbete
KvalifikationerVi söker dig som har en mycket god kunskap och erfarenhet av vårt ärendehanteringssystem ByggReda samt arkivhantering. Förutom det skall du:
• ha en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• vara bekväm med att arbeta i Windows miljö med de vanliga programmen
• ha en god samarbetsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer
• ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat och att kunna driva flera processer
• ha ett intresse för utveckling av administrativa arbetssätt.
• vara noggrann.
Gymnasieutbildning är ett krav. Erfarenhet av administration i politiskt styrd organisation samt utbildning med inriktning mot administration/ekonomi är meriterande.
Du kommer att ingå i bygglovsavdelningen som idag består av 14 personer som arbetar i en kreativ samverkan inom avdelningen men även med stadsbyggnadskontorets övriga avdelningar.
Arbetstider och omfattningDeltid. 75 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-15
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Ange följande referens när du ansöker: A248209
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIng-Marie Ringholm, 031-315 14 27
Facklig kontaktLeo Steffenssen, 031-315 14 04
FöretagMölndals stad, Stadsbyggnadskontoret
AdressMölndals stad, Stadsbyggnadskontoret
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
Jobbnummer 1111606
Observera att sista ansökningsdag har passerat.