Assisten till en barnkund i Västerås

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en ansvarsfull, engagerad och initiativrik assistent till en av våra barnkunder. Kunden är en liten 4-årig flicka som bor med mamma i Västerås. Kunden har epilepsi och en cp-skada.

I dina arbetsuppgifter som assistent ingår personlig hygien (exempelvis blöjbyten och duschning), matning, rörelseträning, medicinering, förflyttningar (lyfthjälpmedel finns) samt kommunikation.

Du som söker tjänsten ska ha erfarenhet av epilepsi och måste ha jobbat med barn tidigare. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta hemma i en familj.

Viktigt är också att du är lyhörd och kan uppmärksamma kundens signaler. Du bör vara kreativ och initiativrik och kunna hitta på sätt att leka och stimulera.

Ett annat krav är att du inte är rökare och att du har körkort. Gärna tillgång till egen bil.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande arbetstider. Arbetstillfällena är främst förlagda under eftermiddags- och kvällstider under veckodagar samt under dag- och kvällstid på helgen. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2013-09-02

Arbetstider och omfattning
• , - , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Pircher, KA 019-7608639

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1641109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: