Arkivassistent (Vikariat)

Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.

Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.



Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för intern service består av 12 personer och har det övergripande ansvaret för stöd och service till stadsdelsnämnden och stadsdelsförvaltningen.

Vår uppgift är att underlätta arbetet för medarbetare och chefer samt ge god service till medborgare. I uppdraget ingår bland annat IT och telefoni, webbredaktion, kultursamordning, arkiv, registratur, vaktmästeri, reception, samt samordning och administration av olika slag. Nu söker vi en vikarierande arkivassistent. Omfattningen är på 75% men överenskommelse om annan omfattning kan ske. Vikariatet är aktuellt november 2018 till juli 2019. Det kan bli aktuellt att börja tidigare om vi ser behov av att gå dubbelt med ordinarie arkivassistent.

Publiceringsdatum
2018-10-03

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete som arkivassistent inom arkiv- och registraturfunktionen består av att hålla förvaltningens arkiv för akter inom socialtjänst och äldreomsorg ordnade enligt gällande bestämmelser. Du arbetar även med att hålla ordning i förvaltningens personalarkiv. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att förbereda förvaltningens årliga leverans av akter till stadsarkivet, samt att genomföra årlig gallring. Du kommer att hjälpa handläggare med att få fram akter, ta emot akter för avslutade ärenden samt se till att ordningen i arkivet är god. Som arkivassistent bidrar du till att förvaltningens arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk. Detta med stöd av arkivansvarig. Övrig administration och kommunikationsuppdrag kan också bli aktuella.

Kvalifikationer
Den vi söker för den här tjänsten har minst en avslutad gymnasieexamen och har arbetat som administratör, administrativ assistent eller arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har:

- arbetat med arkivfrågor tidigare eller har kännedom om regelverket som styrdokument- och arkivhantering.
- arbetat inom offentlig förvaltning

Det är extra meriterande om du har:

- arbetat i Stockholms stad, gärna på en stadsdelsförvaltning, och är bekant med dess sociala system (Paraplyet) eller systemet Visual arkiv
- arbetat med hantering av socialtjänstens personakter

Arbetet kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket, att du har digital mognad och att du arbetar aktivt i Officepaketets olika program.

Personliga förmågor och egenskaper
Som arkivassistent har du stor kontroll över ditt dagliga arbete. Det är därför viktigt att du är självständig och självgående. Samtidigt är det en serviceroll som kräver samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad. Du tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa.

Stockholms stad har tydliga rutiner för hanteringen av socialtjänstens akter, och detta inkluderar tidplaner för leveranser och gallringar. För att lyckas i den här rollen krävs därför att man kan arbeta strukturerat och ha integritet och gott omdöme. För att det ska bli rätt i alla led måste man också vara mycket noggrann och kvalitetsmedveten.

Övrig information
Kungsholmens stadsdelsförvaltning ligger centralt beläget med närhet till vatten och vackra grönområden. Här finns bra kommunikationer med närhet till både bussar, tunnelbana och pendeltåg.

Här får du möjlighet att arbeta i helt nya kontorslokaler. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare och vi erbjuder bra friskvård till sina medarbetare.

Om rekryteringsförfarandet
Urval och intervjuer sker löpande fram till sista ansökningsdatum den 17 oktober.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
50-100%. Tillträde: 1 november eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6265
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning

Adress
Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 76

Jobbnummer
4382129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning: