Arkivarie-vikariat
Vägverket / Arkivariejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vägverket i Borlänge,
Falun,
Gävle,
Tierp,
Västerås eller i
hela Sverige Vägverket arbetar för att din resa på Sveriges vägar ska vara så smidig, säker och miljöanpassad som möjligt. Vi har ansvar för frågor som rör vägar, trafik och trafikanter. Vägverket finns i hela landet med huvudkontor i Borlänge.
Verkamshetsområde Support har en nationell organisation med ca 400 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i form av leveranser av löpande verksamhet, projekt och resurser på uppdrag av Huvudkontoret och Vägverkets övriga verksamhetsområden. Våra medarbetare ger professionellt stöd inom information, personal, ekonomi, ledningsstöd, it, juridik och kontorsstöd.
Den 1 april 2010 startar en ny myndighet, Trafikverket, med uppgift att utveckla ett effektivt och hållbart transportsystem utifrån ett trafikslagsövergripande synsätt. Trafikverket kommer att omfatta verksamheten vid nuvarande Vägverket och Banverket samt vissa verksamheter vid Sjöfartsverket, Transportstyrelsen och SIKA.
I Trafikverket kommer den utannonserade tjänsten att vara placerad inom den centrala funktionen Verksamhetsstöd.
Vi söker nu en vikarie för en av våra medarbetare, som kommer att vara föräldraledig. Vikariatstiden är minst ett år med början 2010-04-12 eller så snart som möjlig därefter.
Publiceringsdatum2010-03-15Dina arbetsuppgifterVi söker en arkivarie som ska delta i arbetet med arkiv och informationshantering inom Trafikverket. Som arkivarie kommer du att ansvara för traditionella arkivuppgifter, normering och stöd till myndigheten. Arbetet kommer även att innebära ett strategiskt arbete inom arkiv och informationshantering samt ett samarbete med andra myndigheter och Riksarkivet.
Huvuduppgiften är att förmedla regelverket inom arkivområdet, vilket innebär att genomföra aktiviteter för att förmedla kunskap och färdigheter inom Trafikverket om hur regelverket ska tillämpas. I arbetet ingår även att delta i arbetet med att skapa struktur och ordning i Trafikverkets handlingar.
En annan uppgift är att möta de krav som ställs när en allt större del av myndighetens dokumenthantering digitaliseras. Arbetsuppgifterna kommer även att innebära ett kontinuerligt kvalitets- och förbättringsarbete inom området.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med minst 60 högskolepoäng inom arkiv- och informationsvetenskap.Tidigare erfarenhet av arbete med arkivfrågor inom en stor organisation, gärna vid en statlig myndighet, är önskvärt och ses som meriterande. Du har IT-kunskaper och utredningsvana. Erfarenhet av utveckling och förvaltning av verksamhetssystem med inriktning mot elektronisk ärendehantering är av stor betydelse. Det är önskvärt att du har körkort.
Vi söker dig som är noggrann och utvecklingsinriktad. Du har förmåga att kunna planera och organisera. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att informera och att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.
Upplysningar
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta verksarkivarie Daniel Bergström, tfn 0243-75497 eller biträdande enhetschef Anna Maria Magnusson, tfn 0243-75295.
Tjänsten är säkerhetsklassad.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duDin ansökan med personligt brev och CV samt övriga handlingar som du vill åberopa skickar du till
vagverket@vv.se eller Vägverket, Personalcenter, 781 87 Borlänge.
Märk din ansökan med ref nr. VS 2010:2
Ansökan ska ha inkommit till Vägverket senast 100331
Facklig kontaktBirgitta Nylander SACO, tfn: 0243-75178
Marita Nilsson ST, tfn: 0243-75758
Lennart Andersson SEKO, tfn:0243-75368
FöretagVägverket
AdressVägverket
78187 BORLÄNGE
KontorsadressRöda Vägen 1
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-119119
Faxnummer: 0243-75825
E-postadress:
vagverket@vv.se Jobbnummer 607673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.