Arkivarie med fokus på elektronisk arkivhantering
Avdelningen Dokumenthantering / Arkivariejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avdelningen Dokumenthantering i Lund Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Juridik och dokumenthantering, avdelningen Dokumenthantering, söker nu en arkivarie med fokus på elektronisk arkivhantering (tidigare IT-arkivarie).
Som arkivarie vid Lunds universitet stöttar och utvecklar du informationshanteringen inom verksamhetsområdena utbildning, forskning och administration.
Du har din arbetsplats på Arkivcentrum Syd i sydöstra delen av Lund och arbetar nära ansvarig chef och tillsammans med andra arkivarier samt registratorer och systemförvaltare.
Vi söker dig som ser lösningar framför problem och som är målinriktad, drivande och initiativtagande. Du har förmåga att planera och strukturera arbetet mot mål. Det är av stor vikt att du har lätt för att samarbeta med andra och kommunicera på ett pedagogiskt sätt.
Publiceringsdatum2018-05-28Dina arbetsuppgifterDin uppgift är att driva frågor som rör elektronisk arkivhantering inom Lunds universitet. Du är en central part i kravställande, införande och utveckling av e-arkiv och fungerar i detta som en kompetensnod och koordinator. Du samverkar i detta med andra inom myndigheten, bland annat IT-specialiserade medarbetare. Du deltar i andra utvecklingsarbeten som rör hantering av forskningsdata, dataskydd och informationssäkerhet för avdelningens räkning. Du ska omvärldsbevaka utvecklingen inom området elektronisk informationshantering med särskilt fokus på arkiv. En viktig uppgift är att informera, ge råd till och utbilda chefer och medarbetare. Du ska också kunna genomföra utredningar och utarbeta styr- och stöddokument.
I arbetsuppgifterna ingår också att vara systemförvaltare för arkivhanteringssystemet Klara Arkiv samt vara back-up till ordinarie systemförvaltare av dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3.
Kvalifikationer
För denna anställnings krävs:
- Relevant akademisk examen där arkivvetenskap ingår (minst 60 hp/40 p)
- God kunskap om regelverk som styr informationshanteringen vid en myndighet
- Mycket goda kunskaper om arbete med elektronisk arkivinformation
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska
- Att du är strukturerad, målinriktad, drivande, initiativtagande och bra på att kommunicera
Det är meriterande om du har:
- Arbetat med införande och/eller förvaltning av e-arkiv och/eller andra IT-stöd för informationshantering
- Arbetat praktiskt med leveranshantering till e-arkiv
- System- eller datavetenskaplig utbildning
- Arbetat med öppna data/forskningsdata och/eller dataskyddsfrågor
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde 2018-08-13 eller efter överenskommelse. Provanställning på 6 månader kan tillämpas.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: PA2018/1785
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Berglund +46462221671
FöretagAvdelningen Dokumenthantering
AdressAvdelningen Dokumenthantering
PARADISGATAN 2
22350 Lund
KontorsadressPARADISGATAN 2
Jobbnummer 4168605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.