Arkivarie med erfarenhet av digitala processer
Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Arkivariejobb / Stockholm
2018-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie med erfarenhet av digitala processer" (publicerad 2019-06-26) ⬅️
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Västervik,
Vimmerby,
Hultsfred eller i
hela Sverige Vi erbjuder Har du erfarenhet av digital informationshantering och gillar ordning och reda? Då kan du vara en av de vi söker till den viktiga rollen som arkivarie/registrator på Kanslienheten vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting. Vi erbjuder ett jobb med ansvarsfulla arbetsuppgifter i en spännande organisation. Kanslienheten består av 17 medarbetare och är en av enheterna vid den Administrativa avdelningen i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen (HSF). Enheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, det vill säga till Hälso- och sjukvårdsnämnden, dess utskott, styrelser och programberedningar. Vill du vara med i vårt arbete? Om tjänsten Du kommer att ansvara för att utveckla, modernisera samt implementera arbetssätten inom diarieföring och arkivering bland annat med avseende på införandet av en ny modell för att redovisa handlingar och information (verksamhetsbaserad informationsredovisning). Vi söker dig som vill driva förändringsarbete inom arbetsområdet, utarbeta strategier inom informationshantering bland annat med avseende på informationssäkerhet och arbeta med diarieföring och arkivering. I arbetet ingår att delta i arbetet med att utforma riktlinjer och rutiner, utveckla standardiserade arbetssätt och säkerställa kompetensutveckling för förvaltningens medarbetare. Du kommer att samarbeta nära med kansliets enhetschef, förvaltningens övriga registratorer samt arkivarie. Anställningsform Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom t.ex. arkivvetenskap, informatik eller motsvarande samt har erfarenhet av arkivering och registrering av allmänna handlingar, gärna inom landstings- eller kommunal verksamhet. Vidare har du goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem liksom Microsoft Office. Kunskaper om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighet- och sekretess är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och i ärendehanteringssystemet Platina är en merit. Eftersom förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du har erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete kopplat till arkiv- och registratur samt erfarenhet av att utveckla arbetssätt och utforma rutiner och riktlinjer inom arbetsområdet. Meriterande är också kunskap om verksamhetsbaserad informationsredovisning. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du vill driva förändringsarbete inom ditt arbetsområde och trivs i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är också serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift. Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-10-25ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Fri
annika.fri@sll.se 08-12314525
FöretagHälso- och sjukvårdsförvaltningen
AdressHälso- och sjukvårdsförvaltningen
Magnus Ladulåsgata 63 A
11827 Stockholm
KontorsadressMagnus Ladulåsgata 63 A
Jobbnummer 4422022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.