Ärendecontroller vikariat
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
Publiceringsdatum2024-01-22ArbetsuppgifterVi är Göteborg! Till enheten för kund- och ärendehantering söker vi nu en ärendecontroller. Det är ett vikariat som avser perioden 2024-06-01 (gärna något tidigare tillträde) t.o.m. 2024-12-31.
I rollen som ärendecontroller stödjer du verksamhetens chefer och handläggare inom ärendehantering, utlämnande av allmän handling och hantering av ärendehanteringssystemet Ciceron.
I uppdraget ingår bland annat postöppning, registrering av inkomna och upprättade handlingar, sekretessbedömning av uppgifter, bedömning av bevarande eller gallring i enlighet med gällande beslut, utlämnande av allmän handling.
Du hanterar information, författar skrivelser och kommunicerar med allmänheten på ett juridiskt korrekt sätt. Du ger service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter. Du ger råd och stöd i frågor om offentlighet och sekretess och utlämnande av handlingar. Du hanterar utlämnande av allmänna handlingar samt sekretessbedömer information vid registrering och i samband med utlämnande av allmänna handlingar. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten deltar du i framtagande av utbildningsmaterial och utbildar medarbetare i ärendehanteringssystem och i ärendehantering.
På enheten kund- och ärendehantering arbetar 13 engagerade personer med olika yrken, nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare, handläggare, utvecklingsledare och registratorer.
KvalifikationerVi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, inom statsvetenskap, administrativ YH-utbildning eller liknande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av tidigare arbete som registrator ses det som meriterande, men det är inget krav.
Vi söker dig som har god kunskap om det kommunala uppdraget och myndigheters hantering av information och allmän handling. Hög användarkompetens inom ärendehanteringssystemet Ciceron ses som meriterande. Du ska även ha goda kunskaper i Office-paketet.
För att lyckas i tjänsten ska du ha förmåga att prioritera, vara strukturerad och ha lätt för att ställa om. Vi söker dig som är stresstålig, serviceminded och som har god samarbetsförmåga.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/ Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173867".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen
Kontakt Enhetschef kund- och ärendehantering
Anna-Maria Raimer Scander
031-365 58 01 Jobbnummer 8408686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.