Arbetsmarknadshandläggare

Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen i Härjedalen

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalens kommuns arbetsmarknadsenhet återfinns inom avdelningen för Arbete och Aktivitet. Arbetsmarknadsenheten samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska och arbetsbefrämjande åtgärder, samt är kommunens resurs för individer som står utanför arbetsmarknaden. Inom avdelningen verkställs beslut enligt LSS (daglig verksamhet) och SoL (daglig sysselsättning)

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-02-14

Dina arbetsuppgifter
• Som arbetsmarknadshandläggare har du processansvar för omvärldsbevakning genom att löpande följa utvecklingen på arbetsmarknaden och arbetsmarknadspolitiken samt lyfta relevanta frågor till avdelningens ledningsgrupp och processråd.
• Initiera samt skriva ansökningar gällande olika arbetsmarknadsprojekt. Sammanställa och samordna uppföljningar samt ekonomiska rapporter gällande projekten tillsammans med ansvarig projektpersonal.
• Remisssvar samt tjänsteutlåtanden
• Sammanställningar av kvalitetssäkrings - och statistiskt material.
• Tillsammans med utsedda medarbetare i Feriejobbsgruppen planera, genomföra samt utvärdera arbetet med Feriejobb för ungdomar. Dokumentation och uppföljningar i verksamhetssystem.
• Löpande återrapportering till ledningen

Kvalifikationer
• Lämplig högskoleutbildning såsom statsvetenskap alternativ samhällsvetenskap eller annan liknade utbildning som arbetsgivaren finner lämplig

Dina egenskaper
• Du gillar att ha många bollar i luften samtidigt.
• Eftersom avdelningens verksamhet till stor del bygger på arbete i team med olika sammansättningar beroende på vilken arbetsuppgift som ska lösas, är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. Jobbet ställer krav på, men också möjlighet till, flexibilitet.
• Som person är du nyfiken och gillar att arbeta med utvecklingsfrågor. Du har mycket god samarbetsförmåga och kan lätt uttrycka dig i tal och skrift.
• Då uppföljningsarbete är en del i tjänstenär det ett plus om du tidigare har erfarenhet av att samla in, bearbeta och presentera data.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
• Körkort är ett krav

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 3346823476
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Larsson 0680-16330
Pär Thornberg 0680-16351
Catarina Månsson (+46) 0680-17768 0680-16100

Företag
Härjedalens kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Kommunledningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
,

Jobbnummer
3319450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen: