Arbetskonsulenter som vill utveckla ny verksamhet

Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter, / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter, i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Vår enhet bedriver daglig verksamhet och sysselsättning för personer med psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar. Den dagliga verksamheten har till uppgift att ge stöd till personer med psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar och erbjuda ett meningsfullt innehåll i vardagen. Verksamheten ska bidra till personlig utveckling, främja gemenskap och delaktighet i samhället.

Enheten har flera års erfarenhet av att brukare i sin sysselsättning har till uppgift att föreläsa och utbilda andra brukare och medarbetare i demokrati - och jämställdhetsarbete. Nu tar vi arbetssättet vidare och använder erfarenheterna till att arbeta med förebyggande arbete mot våld i nära relationer mot personer med funktionsnedsättningar.

Publiceringsdatum
2015-09-24

Arbetsuppgifter
Vill du vara med i uppstarten av en ny verksamhet? Vi söker nu två arbetskonsulenter som ska utveckla och driva arbetet och arbeta för att brukare och personal ska få en ökad medvetenhet inom området.

Som arbetskonsulent kommer du att arbeta utifrån att öka kunskapen om respektfulla relationer och jämlika förhållanden och på så sätt förebygga att personer med funktionsnedsättningar utsätts för våld. För att uppnå detta kommer du att tillsammans med en kollega och våra brukare ta fram och utveckla ett utbildningsmaterial inom det aktuella området. Vilket exempelvis kan ske genom att brukare genomför intervjuer av andra brukare, eventuellt med stöd av arbetskonsulent. Materialet ska sedan testas och tillämpas vid utbildning av grupper av både brukare och personal. För att lyckas med ditt uppdrag behöver du arbeta processinriktat och utgå från brukarnas kompetens och erfarenhet av funktionsnedsättningar.

I din roll är det viktigt att du samverka med övriga andra verksamheter i demokrati- och jämställdhetsfrågor för att utbyta erfarenheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning (3-årig) inom exempelvis beteendevetenskap, socionom, social omsorg eller likvärdig. Utbildning inom MI och ICF är meriterande. Du behöver ha minst ett års tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuella och psykiska funktionsnedsättningar. Vi vill att du tidigare har jobbat aktivt med utvecklingsarbete på något sätt och det är värdefullt om du arbetat med brukardelaktig och brukarinflytande. Då arbetet består av viss administration behöver du ha god dokumentationsvana och även goda IT-kunskaper.

Som person har du förmåga att se helheten och ha ett helikopterperspektiv. Du gillar att arbeta med teorier, modeller och kan även konkretisera och förmedla information utifrån mottagarens nivå. Då verksamheten är helt ny ser vi gärna att du har ett eget driv och trivs i en självständig roll där det ändå finns möjlighet att ta stöd av övriga inom enheten. Tjänsten är även många gånger utåtriktad vilket medför att du bör tycka det är kul att prata inför grupp i form av att hålla utbildningar, vara ute och informera bland både personal och brukare. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och ett professionellt och moget förhållningssätt mot dina kollegor och brukarna i verksamheten då det är de du samarbetar med i vardagen.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 2104
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Engström, Rekryteringskonsult 016-710 51 39

Företag
Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter, Kanonhuset mfl.

Adress
Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter, Kanonhuset mfl.
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Munktellstorget 2 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2448464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Arbete och Fritid/Område 4/Arbetskonsulenter,: