Arbetshandledare till Daglig verksamhet

Krokoms Kommun / Vårdarjobb / Krokom
2022-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetshandledare till Daglig verksamhet" (publicerad 2024-05-27) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

- Ett jobb med plats för engagemang och utveckling
Vi söker dig som vill vara med och utveckla daglig verksamhet i Krokom.
Daglig verksamhet är en del av Stöd och service i Krokoms kommun och består av ett flertal olika verksamheter. Målet med verksamheten är att främja individernas personliga utveckling och därigenom stärka deras möjlighet till större delaktighet i samhället. Detta gör vi genom att erbjuda meningsfull sysselsättning, utveckling och gemenskap utifrån den enskildes behov och önskemål, utifrån LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).
I din roll som arbetshandledare
Individerna inom daglig verksamhet har olika förutsättningar och står inför olika utmaningar, svårigheter och möjligheter. Som arbetshandledare är din uppgift att stödja individerna i deras dagliga arbete genom ett pedagogiskt arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande. Vi skapar bl.a. individuella scheman, checklistor och genomförandeplaner i arbetet för att stödja personens egna förmågor.
Målsättningen är att ge/erbjuda sysselsättning som, utifrån individens förmågor och önskemål, lyfter självkänslan och ökar självförtroendet. Det pedagogiska arbetet präglas av att arbeta för att stärka individens delaktighet och självständighet i så stor utsträckning som möjligt.
En stor del av arbetet består även i att hitta lämpliga arbetsuppgifter till individerna och då daglig verksamhet är föränderlig behöver du ha en kreativ syn på din roll och vara beredd på att grupp och uppdrag förändras utifrån de individer som kommer till oss. Det dagliga arbetet kan bestå av olika former av aktiviteter. Bland annat musik, rörelse, hantverk, legoarbete, omvårdnad, social färdighetsträning samt samarbete med externa företag.
Arbetet ställer krav på att du har gott bemötande, god samarbetsförmåga, är öppen för förändringar, har ett reflekterande förhållningssätt och att du arbetar efter överenskomna mål. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att anpassa arbetsuppgifter och aktiviteter utifrån brukarens egen förmåga.
Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt vilket leder till att du skapar förtroende och ett gott samarbete. I gruppen skapar du engagemang och delaktighet genom att inspirera till arbetsglädje och visa på goda exempel.
Du har en förmåga att arbeta självständigt, har stor ansvarskänsla, tar egna initiativ samt har ett engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsplatsen.
Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig i skrift och tal. Du ska vara intresserad av att skapa struktur både administrativt och i det pedagogiska arbetet. Som person skall du vara tydlig i ditt kroppsspråk.
Utvecklas med glädje
Vi bedriver just nu ett stort förändringsarbete där vi vill att individerna ska hitta den bästa sysselsättningen utifrån deras egen förmåga. Du kommer arbeta nära kollegor, arbetskonsulent, habiliteringsteam och enhetschef i detta arbete.
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag!
Din kompetens
För att lyckas i rollen behöver du ha en eftergymnasial utbildning och erfarenhet med inriktning mot funktionsnedsättning och inom pedagogik på olika sätt. Till exempel förskollärare, stödpedagog, fritidspedagog eller annan motsvarande utbildning.
Erfarenhet och kunskap av att arbeta med tydliggörande pedagogik, problemskapande beteende, alternativ kommunikation (AKK) t.ex. tecken som stöd, bildstöd samt sociala berättelser ses som meriterande.
Det är även meriterande om du har kunskap och erfarenhet om personer med funktionsnedsättningar och/eller med varaktiga psykiska funktionsnedsättningar, åldrande och funktionsnedsättningar, demenssjukdomar, lågaffektivt bemötande, tankestödsmodeller/ tydliggörande pedagogik, intresse för digitala lösningar, hjälpmedel och anpassningar. Kommunikation och dokumentation är centrala och viktiga delar i verksamheten förutsätter arbetet goda kunskaper i det svenska språket, både verbalt och i skrift.
Datorvana och B-körkort är ett krav.
Övrig information
Visstidsanställning på 100 % med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2022-06-30
Vi arbetar dagtid måndag till fredag.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2022-05-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), http://www.krokom.se
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Enhetschef
Jonas Milton
jonas.milton@krokom.se
0640-168 26

Jobbnummer
6701124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: